شناسهٔ خبر: 60886327 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مسکو، ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین را محکوم کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- نماینده دائم روسیه در سازمان ملل ضمن محکومیت ادعای استفاده این کشور از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین، آن را بی پایه و اساس خواند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم این کشور در سازمان ملل متحد عصر امروز (جمعه) در گفت و گو با خبرنگاران، ادعاهای مبنی بر استفاده کشورش از هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی در اوکراین را محکوم کرده و خاطر نشان ساخت که چنین اتهام هایی بی پایه و اساس هستند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی روسیه (تاس)، نبنزیا در واکنش به سری جدید اتهام های غرب علیه کشورش اظهار داشت: ما قاطعانه اتهام های مبنی بر استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین را رد می کنیم. این فرضیه هایی بی اساس و تلاش هایی آشکار برای گمراه ساختن جامعه بین المللی هستند.

شایان ذکر است که نمایندگان دائم آمریکا، بریتانیا، اوکراین و آلبانی در سازمان ملل با صدور بیانیه ای پیش از آغاز نشست شورای امنیت این سازمان درباره وضعیت انسانی در اوکراین، روسیه را به استفاده از پهپادهای ایرانی برای حمله به اوکراین متهم کرده و همچنین ادعاهایی درباره طرح های احداث کارخانه تولید پهپادهای ایرانی در روسیه مطرح نمودند.

در واکنش به این اقدام نیز، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اعلام کرد: سخنان سفیر آمریکا در محل رسانه ای شورای امنیت سازمان ملل از طرف آمریکا، آلبانی، فرانسه، انگلیس و اوکراین، یک نمایش سیاسی برای بدنام کردن ایران در جنگ اوکراین است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین تصریح کرد: از آنجا که آنها نتوانسته بودند خواسته غیرقانونی خود برای ورود دبیرخانه قطعنامه 2231 به موضوع پهپادها را به دبیرکل تحمیل کنند، از طریق نامه نگاری های سازماندهی شده و این نوع نمایش های سیاسی، به دنبال تاثیرگذاری روی گزارش دوره ای شش ماهه دبیرکل در اجرای قطعنامه 2231 هستند.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در ادامه تاکید کرد: فشار آنها برای عدم بررسی این گزارش در موعد طبیعی خود در این ماه میلادی به ریاست امارات در شورای امنیت و انتقال آن به ماه بعد در دوره ریاست انگلیس بر این شورا، به وضوح اهداف مغرضانه آنها را آشکار می سازد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین عنوان کرد: ایران ضمن رد این اتهامات بی اساس، صریحا و مکررا اعلام کرده دخالتی در این جنگ ندارد و این جنگ نمی تواند طرف بازنده و برنده داشته باشد و تمامی تلاش ها باید بر پایان دادن هر چه سریع تر این جنگ و حل ریشه ای دلایل بروز جنگ برای استقرار صلح پایدار باشد.

خبر اصلی را در آرتی‌عربی ببینید

نظر شما