شناسهٔ خبر: 60877032 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

گارد ساحلی امریکا: همه سرنشینان زیردریایی تایتان جان باخته‌اند

صاحب‌خبر -

شفقنا-گارد ساحلی امریکا از جان باختن همه سرنشینان زیردریایی مفقود شده «تیتان» در نزدیکی کشتی «تایتانیک» در آب‌های اقیانوس اطلس خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اسپوتنیک، گارد ساحلی امریکا در بیانیه‌ای تاکید کرد: علیرغم تداوم تلاش‌های جست‌وجو، بیرون کشیدن اجساد سرنشینان زیردریایی مفقود شده، دشوار است.

این زیردریایی ۶.۵ متری سفر خود به اعماق اقیانوس اطلس را روز یکشنبه ۱۸ ژوئن آغاز کرد؛ اما کمتر از دو ساعت بعد از آغاز سفر، تماس خود را با سطح از دست داد.

زیردریایی تیتان در مجموع ۵ سرنشین داشته که یکی از آنها «هامیش هاردینگ»، تاجر ۵۸ ساله بریتانیایی و مالک شرکت هوانوردی تجاری Action Aviation بوده است. پیش از این شرکت او در شبکه‌های اجتماعی خبر انجام چنین سفری را منتشر کرده بود.

هامیش هاردینگ که یک ماجراجو محسوب می‌شود، پیش از این سه رکورد جهانی گینس را به نام خود ثبت کرده بود.

علاوه بر او، یک تاجر پاکستانی به نام «شهزاده داوود» به همراه پسرش «سلیمان داوود» نیز در این زیردریایی حاضر بودند.

شهزاده داوود نایب رئیس شرکت Engro مستقر در کراچی است که در بخش‌های انرژی، کشاورزی، پتروشیمی و مخابرات سرمایه‌گذاری می‌کند.

دو نفر دیگر شامل پل هنری نارژوله، غواص کهنه‌کار فرانسوی و متخصص کشتی غرق شده تایتانیک همچنین استاکتون راش، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت «اوشن‌گیت اکسپدیشنز» در کنار مسافران حضور داشتند.

کشتی بخار ۴۶ هزار تنی تایتانیک در آوریل سال ۱۹۱۲ میلادی در حالی‌ که ۲۲۲۴ مسافر و خدمه به همراه داشت اولین سفر خود از انگلستان به نیویورک را آغاز کرد اما در میانۀ راه به کوه یخ برخورد کرد و غرق شد.

متن این خبر در اسپوتیک

نظر شما