شناسهٔ خبر: 6084690 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

لاوروف به مذاکرات هسته‌ای پیوست؛ دیدار با همتای ایرانی

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه روسیه، پس از چند روز گمانه‌زنی در مورد زمان حضور وی در وین، سرانجام دقایقی پیش به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ پیوست و با همتای ایرانی خود دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به وین، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، پس از چند روز گمانه‌زنی در مورد زمان حضور وی در وین، سرانجام دقایقی پیش به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پیوست و به دیدار محمد جواد ظریف،‌ همتای ایرانی خود رفت.

امروز 30 ژوئن (9 تیر) است، روزی که ضرب‌الاجل دستیابی به توافقی هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 به پایان می‌رسد. اما در هتل پاله‌کوبورگ، محل مذاکرات هسته‌ای،‌ دیدارها در بالاترین سطح ادامه دارد و هیچ نشانه‌ای از پایان گفتگوها نیز دیده نمی‌شود. محمد جواد ظریف،‌ وزیر امور خارجه کشورمان، در بازگشت از تهران علی‌‌اکبر صالحی،‌ مرد اول هسته‌ای ایران، را نیز با خود آورده. امری که نشان از "جدیت ایران در مذاکرات است."

تمدید دست‌کم چندروزه مذاکرات قطعی است و در روزهای آتی مذاکره‌کنندگان گفتگوها درباره مواد اختلافی چون چگونگی رفع تحریم‌ها، PMD یا همان ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران، تحقیق و توسعه هسته‌ای در کشورمان و برخی موارد گفتگو خواهد کرد تا ببینند آیا می‌توانند به توافقی درباره این موضوعات دست یابند یا به زمان بیشتری نیاز است.

دیپلمات‌های کشورمان بارها اعلام کرده‌اند که اگرچه تمرکزشان بر پایان یافتن مذاکرات در ضرب‌الاجل تعیین شده است اما دستیابی به توافق خود مهمتر از زمان است و مذاکرات تا زمان دستیابی به چنین توافقی ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظر شما