شناسهٔ خبر: 60841556 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

دیدار«خاجی» با نماینده ویژه پوتین و معاون وزرای امور خارجه ترکیه و سوریه

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی با نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه و همچنین معاونین وزرای امور خارجه ترکیه و سوریه دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و هیئت همراه که برای شرکت در بیستمین نشست کارشناسان ارشد روند آستانه و چهارجانبه معاونین وزرای امور خارجه به قزاقستان سفر کرده است‌، با میخائیل با گدانف نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر امور خارجه روسیه، دیدار و گفت وگو کرد.
در این دیدار دو طرف ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه، درباره چگونگی پیشبرد و حل‌و‌فصل اختلافات میان دمشق و آنکارا تبادل‌نظر کردند و بر لزوم مبارزه با تروریسم و اعمال حاکمیت ملی سوریه بر سرتاسر خاک این کشور تأکید کردند.
آنها هم چنین آخرین وضعیت موضوعات بشردوستانه سوریه را بررسی و اهمیت تداوم کمک‌ها و اقدامات جامعه جهانی در این زمینه را خاطرنشان ساختند.
خاجی همچنین در حاشیه نشست چهار‌جانبه معاونین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، ترکیه و سوریه برای حل مشکلات و روند عادی‌سازی روابط دمشق- آنکارا، و نیز بیستمین اجلاس کارشناسان ارشد روند آستانه، با هیئت ترکیه به سرپرستی بوراک آکچاپار، معاون وزیر امور خارجه ترکیه، دیدار و آخرین تحولات سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
طرفین در این دیدار ضمن رایزنی پیرامون آخرین تحولات مناسبات آنکارا- دمشق بر لزوم تداوم مذاکرات طرفین تا دستیابی به اهداف مدنظر تاکید کردند.
همچنین دو طرف لزوم احترام به حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و استقلال سوریه را مورد ‌اشاره قرار داده و بر ضرورت مبارزه با تروریسم و تداوم روند سیاسی حل وفصل بحران تصریح نمودند.
علاوه‌بر آن، هیئت اعزامی‌جمهوری اسلامی ایران با هیئت سوریه به سرپرستی ایمن سوسان، معاون‌وزیر امور خارجه دیدار و آخرین تحولات را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دادند.

نظر شما