شناسهٔ خبر: 60824254 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بایدن درباره تهدید پوتین به استفاده از سلاح های هسته ای:تهدید او واقعی است

صاحب‌خبر -
بایدن درباره تهدید پوتین به استفاده از سلاح های هسته ای:تهدید او واقعی است

خبرگزاری آریا-جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده ، چند روز پس از محکومیت استقرار چنین تسلیحاتی توسط روسیه در بلاروس، گفت که تهدید ولادیمیر پوتین، همتای روس خود برای استفاده از سلاح های هسته ای تاکتیکی "واقعی" است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛روز شنبه، بایدن اعلام پوتین مبنی بر استقرار اولین سلاح هسته ای تاکتیکی روسیه در بلاروس را «کاملاً غیرمسئولانه» خواند.

بایدن روز دوشنبه به گروهی از اهداکنندگان در کالیفرنیا گفت: «زمانی که حدود دو سال پیش اینجا بودم و می‌گفتم نگران خشک شدن رودخانه کلرادو هستم، همه به من نگاه کردند  و فکر کرند که دیوانه‌ام.

و زمانی که گفتم نگران استفاده پوتین از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی هستم، آنها به من همینطور نگاه کردند. این تهدید واقعی است.

لکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس هفته گذشته گفت که کشورش دریافت تسلیحات هسته ای تاکتیکی روسیه را آغاز کرده است که به گفته او برخی از آنها سه برابر قوی تر از بمب های اتمی است که توسط ایالات متحده در سال 1945 در هیروشیما و ناکازاکی پرتاب شد.

این اولین باری است که روسیه از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، چنین تجهیزاتی را - سلاح‌های هسته‌ای با برد کوتاه‌تر و کم‌توان‌تر - به خارج از مرزهای خود منتقل می‌کند.

ایالات متحده اعلام کرد که در واکنش به اقدام مسکو قصد تغییر موضع خود در قبال سلاح های هسته ای راهبردی را ندارد و هیچ نشانه ای مبنی بر آماده شدن روسیه برای استفاده از سلاح هسته ای ندیده است.

نظر شما