شناسهٔ خبر: 6080307 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

در بدو ورود به وین

ظریف: مذاکرات به مرحله بسیار حساسی رسیده است/باید مبنای مذاکرات توافق لوزان باشد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: مذاکرات به مرحله بسیار حساسی رسیده و تنها توافقی که مردم ایران می پذیرند توافقی عادلانه، متوازن و بر اساس عزت ملی و حقوق مردم ایران است.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:

محمد جواد ظریف امروز (سه‌شنبه) پس از ورود به وین، پایتخت اتریش در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه مذاکرات به مرحله‌ بسیار حساسی رسیده است، گفت: در این مرحله با اراده‌ سیاسی و عزم و با کار فراوان امکان پیشبرد کار هست.

 

وی افزود: بیش از همه به اراده‌ سیاسی طرف مقابل برای رسیدن به یک سرانجام قابل قبول نیاز است.

 

ظریف تصریح کرد: مردم ایران تنها توافقی را خواهند پذیرفت که عادلانه باشد و این موضوع را طرف مقابل نیز درک کرده است.

ظریف با بیان این که در سفر به تهران ، مشورت هایی صورت گرفت، گفت: مذاکرات قطعا در حال پیشرفت است و به مرحله بسیار حساسی رسیده است.

وی حضور صالحی در مذاکرات را بسیار مفید دانست و افزود: این حضور با وجود مشکلات سلامتی ایشان، نشان دهنده جدیت ایران در مذاکرات است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به زیاده خواهی های روز افزون غربی ها فکر میکنید تا چه حد می توان دسترسی به توافق جامع امیدوار بود ، گفت:
ما همیشه گفتیم که مواضع مذاکراتی باید بر اساس یک توزان منطقی باشد. همه مسولان ایران گفته اند که آماده یک مذاکره و داد و ستد معقول و منطقی هستند.
وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هم به همین نکته اشاره کردند . بر همین اساس اگر توافقی قرار است صورت بگیرد باید بر اساس هم مواردی باشد که طرف غربی می پذیرد و هم مواردی باشد که ما می پذیریم. من فکر میکنم باید مبنای ان توافق لوزان باشد. در این صورت امکان رسیدن به راه حل وجود دارد .
ظریف در پاسخ به سوالی درباره محورهای مورد اختلاف گفت: یک متن مذاکراتی به نتیجه نمی رسذ مگر اینکه همه مواردش مورد بررسی قرار بگیرد و ما باید این مرحله را طی کنیم.

به گزارش هنگام، وزیر خارجه کشورمان پس از ورود به وین از در پشتی هتل کوبورگ وارد محل مذاکرات شد.

دیدار ظریف و همتای آمریکایی‌اش پیش‌از ظهر امروز(به وقت محلی) برگزار می‌شود.

نظر شما