شناسهٔ خبر: 60768882 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

افزایش هفتگی قیمت نفت ، بالاترین حد صادرات نفت ایران در 2023

صاحب‌خبر -

شفقنا اقتصادی – نفت توانست یک رشد هفتگی را ثبت کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا اقتصادی ، با وجود ضعف مورد انتظار در اقتصاد جهانی و چشم انداز افزایش بیشتر نرخ بهره، افزایش تقاضای چین و کاهش عرضه اوپک پلاس باعث افزایش قیمت ها شد و قیمت نفت روز جمعه افزایش و یک رشد هفتگی را رقم زد.

هر بشکه نفت برنت با 94 سنت افزایش به 76 دلار و 61 سنت رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 1.16 دلار افزایش به 71.78 دلار رسید.
برنت 2.4 درصد افزایش  و WTI نیز 2.3 درصد افزایش  در هفته را تجربه کردند.
نفت این هفته به دلیل امید به افزایش تقاضای چین افزایش یافته است. توان عملیاتی پالایشگاه چین در ماه مه به  بالاترین میزان رکورد خود رسید و مدیر عامل شرکت پترولیوم کویت انتظار دارد تقاضای چین در نیمه دوم سال جاری به افزایش خود ادامه دهد.
همچنین کاهش های داوطلبانه تولید که در ماه مه توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش اجرا شد، به علاوه کاهش اضافی توسط عربستان سعودی در ماه ژوئیه، حمایت از نفت خام است.
خبرگزاری های دولتی روسیه گزارش دادند، نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه گفت که رسیدن به قیمت نفت به حدود 80 دلار در هر بشکه “واقع بینانه” است.
شولگینوف همچنین گفت که انتظار می رود تولید نفت و میعانات گازی روسیه در سال جاری حدود 20 میلیون تن (400 هزار بشکه در روز) کاهش یابد و انتظارات روسیه را تکرار کرد.
به گفته مشاوران، داده‌های کشتیرانی ، صادرات نفت خام و تولید نفت در سال 2023  برای ایران علیرغم تحریم‌های ایالات متحده به بالاترین حد خود رسیده است .
شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز اعلام کرد، تعداد سکوهای نفتی ایالات متحده در این هفته با چهار افت به 552 رسید که کمترین میزان از آوریل 2022 بود، در حالی که سکوهای گازی با 5 کاهش به 130 سکوی نفت رسیدند که پایین ترین میزان از مارس 2022 است.
محدود کردن افزایش قیمت نفت چشم انداز افزایش نرخ بهره بود که می تواند رشد اقتصادی را کند کند.

 

 

نظر شما