شناسهٔ خبر: 60749117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

شبکه آبیاری دشت قزوین در کشور کم نظیر است

موج نیوز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: شبکه آبیاری دشت قزوین در کشور کم نظیر و بی رقیب است که با برنامه ریزی صورت گرفته عملیات احیا و پایدارسازی این دشت آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، محمد حسین عطایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در مراسم گرامیداشت هفته جهادکشاورزی که با حضور صفدر نیازی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، فاطمه محمدبیگی و رجب رحمانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، علی رحمانی معاون اقتصادی استاندار، مدیران کل استان و دستگاه‌های تابعه ، معاونین و مدیران و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، افزود: احیای دشت قزوین را با اجرای برنامه های علمی و کارشناسی و اصلاح الگوی کشت و توسعه آبیاری مدرن محقق خواهیم کرد.

وی  به افتتاح طرح های هفته جهاد کشاورزی اشاره کردو اظهار داشت: درهفته جهاد کشاورزی ۴۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۱۵ میلیارد تومان افتتاح می شود که با بهره برداری از این طرح‌ها ضمن بهره مندی دو هزار و ۹۹۹ خانوار، زمینه اشتغال ۱۹۸ نفر به صورت پایدار و ۲۱۵  نفر به صورت ‌تثبیت اشتغال فراهم شده است.

عطایی در ادامه  با بیان اینکه  طی ۵۰ سال بهره برداری از دشت قزوین تبعات مثبت و منفی زیادی داشته و بایستی توجه ویژه ای به آن شود افزود: بخش کشاورزی متولی امنیت غذایی و کمی و کیفی غذای مردم است البته طی این ۵۰ سال در برخی مقاطع طرح هایی خرد با هدف ایجاد اشتغال انجام شده و باید توجه ویژه ای شود چرا که اگر کشاورزی زمانی از حالت اولیه و تولید انبوه خارج و معیشتی می شود مشکلاتی برای خود ایجاد می کند ضمن اینکه به اشتغال کمک کند بنابراین باید نقطه وسط این دو بخش را پیدا کنیم.

عطایی افزود: سابقه دشت قزوین در کشاورزی بسیار شاخص و برجسته است و شبکه دشت آبیاری در اجرا بی نظیر است و و حفظ این شبکه را بایستی مورد توجه قرار  گیرد و اقدامات تجمیع اراضی و ۱۶ هزار هکتار اراضی تجمیعی یک کار ارزشمند است که انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : بر اساس قانون افزایش بهره وری در سال ۸۹ و با تکیه بر شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» بی تردید از مسیر ارتقای بهره وری می گذرد و ارتقای بهر وری و اصلاح الگوی تولید دورکن قانون افزایش بهره وری است.

عطایی تاکید کرد: نجات دشت قزوین بایستی مورد توجه قرار گیرد تا شاهد توسعه بخش کشاورزی باشیم .

وی یادآور شد: برنامه رتبه بندی مراکز جهاد کشاورزی در دستور کار این سازمان است و قرار بر این است این مراکز بر اساس  نوع کار و عملکرد آنها  شاخص تعیین شود  و تلاش بر این است تا با اتکا به تشکلها، اصلاح و تقویت تشکلهای کشاورزی در راستای توسعه بخش حرکت کنیم.

نظر شما