شناسهٔ خبر: 60734990 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

۱۰ ستاره‌ای که بازار را قبضه می‌کنند؛ بمب‌های تابستانی نقل و انتقالات لیگ برتر

جولیوس سه زار

صاحب‌خبر -

چندین بازیکن شاخص فصل گذشته در آستانه عقد قرارداد و رقم زدن یک انتقال پر سر و صدا هستند.نام چند بازیکن طی روزهای اخیر در رسانه‌های مختلف بیشتر از سایرین به چشم خورده و با توجه به شرایطی که دارند، به نظر می‌رسد به زودی طی روزهای آینده خبر انتقال آنها سر و صدای زیادی در میان اهالی فوتبال ایجاد کند.

 

محمد رضا اخباری (استقلال تهران)

قرارداد اخباری با تراکتور به پایان رسیده است و گفته می‌شود این سنگربان که فصل خوبی را با قرمزپوشان تبریزی به پایان رساند، یکی از گزینه‌های باشگاه استقلال به شمار می‌رود. البته در این بین تراکتور هم پیشنهاد خود را برای تمدید قرارداد به اخباری ارائه کرده است، اما این دروازه‌بان هنوز تصمیمی درباره آینده‌اش نگرفته است. او حالا میان دو راهی ماندن در تبریز و رفتن به استقلال قرار گرفته است.

 

محمد حسین کنعانی زادگان (پرسپولیس)

پس از پایان قرارداد کنعانی زادگان و خلیل‌زاده با الاهلی قطر، صحبت‌هایی درباره بازگشت هردو آنها و یا یکی از مدافعان ملی پوش به لیگ برتر هست.خلیل زاده که حواشی ایجاد شده پیوستن او به سپاهان چند روزی حسابی داغ بود، که با توجه به جو هواداران سپاهان و رابطه نه چندان خوبی که با مدافع سابق‌شان دارند، این پروژه خیلی زود در اصفهان به بن‌بست رسید. با این حال بازگشت حسین کنعانی به پرسپولیس با توجه به رابطه خوبی که با یحیی و هواداران سرخ دارد موضوعی است که محتمل به نظر می‌رسد.

 

رضا اسدی (سپاهان)

اسدی این روزها یکی از پرانگیزه‌ترین بازیکنان فوتبال ایران به شمار می‌رود. او در27 سالگی در اوج دوران فوتبالی خود قرار گرفته و اعتماد امیر قلعه‌نویی سبب شده تا به تیم ملی هم برسد و با پیراهن ایران گل هم بزند. او که فصلی رویایی را با تراکتور پشت سر گذاشت و با تصمیم پاکو خمس در اقدامی غیرمنتظره در پست مهاجم بازی کرد، این روزها در حال مذاکرات جدی با باشگاه سپاهان است.

 

حسین پورحمیدی (تراکتور)

با پایان فصل صحبت‌های زیادی درباره آینده پورحمیدی ایجاد شده است. این سنگربان پس از یک فصل درخشان در آلومینیوم، با پایان قرارداد قرضی باید به اردوی تراکتور برگردد. با این حال اینکه او در تراکتور بماند یا به مقصد احتمالی‌اش یعنی استقلال تیم سابقش بپیوندد، موضوعی است که همچنان با ابهام روبرو است.

 

ابوالفضل جلالی (پرسپولیس)

بلافاصله پس از شکست استقلال در فینال جام حذفی برابر استقلال خبری درباره فسخ قرارداد ابوالفضل جلالی منتشر شد. جلالی فصل خوبی را در اردوی آبی‌پوشان تجربه نکرد و با توجه به چند دقیقه حضور مقابل آمریکا در جام جهانی معتقد بود که حق او توسط ساپینتو داده نشده است. از چند باشگاه از جمله پرسپولیس به عنوان مقصد آتی بازیکن جوان فصل گذشته استقلال نام برده می‌شود و احتمال دارد این بازیکن باشد که طی روزهای آینده با نهایی شدن انتقالش خبر پر سر و صدایی را در فوتبال ایران شکل بدهد.

 

محمد خدابنده لو (پرسپولیس)

خدابنده‌لو فصل گذشته هم مورد توجه پرسپولیس قرار داشت، اما برای اینکه تجربه بیشتری به دست بیاورد و در اردوی پرستاره سرخپوشان نیمکت‌نشین نشود، پس از پشت سر گذاشتن یک فصل خوب در ذوب‌آهن، تصمیم به انتخاب گل‌گهر و انتقال به سیرجان گرفت. قرارداد خدابنده‌لو که از خانواده‌ای فوتبالی می‌آید، با گل‌گهر برای یک فصل تمدید شد و او حالا فاصله چندانی با پوشیدن پیراهن پرسپولیس که تیم محبوب دوران کودکی او هم به شمار می‌رود، ندارد.

 

یاسین سلمانی (پرسپولیس)

آکادمی سپاهان پرورش پیدا کرده است. این بازیکن توسط امیر قلعه‌نویی به تیم بزرگسالان سپاهان راه پیدا کرد و پس از جدایی این مربی با اعتمادی که از سوی نویدکیا دریافت کرد، تبدیل به پدیده مسابقات در لیگ بیستم شد. در دو فصل گذشته سلمانی نتوانسته در شرایط ایده‌آل باشد، اما حالا با پایان قرارداد و عدم تمایلش برای تمدید آن، به هدف قابل توجه و بزرگی برای تیم‌های خواهانش در ایران و خارج از ایران بدل شده است. یحیی گل‌محمدی هم دست روی ستاره جوان و مستعد سپاهان گذاشته و هیچ بعید نیست به زودی از این بازیکن به عنوان خرید پرسپولیسی‌ها رونمایی شود.

 

کاوه رضایی (سپاهان)

رضایی پس از بازگشت به ایران به دلیل اتفاقاتی که میان او و باشگاه تراکتور رخ داد، نتوانست سال فوتبالی خوبی را پشت سر بگذارد، اما همچنان یکی از مهره‌های جذاب فوتبال ایران به شمار می‌‎رود، که با باشگاه سپاهان در حال مذاکره است. البته مشکلی که این روزها مهاجم سابق استقلال با باشگاه تراکتور دارد، سبب شده تا شرایط برای جذب این مهاجم برای باشگاه‌های خواهان او دشوار بشود.

 

رضا شکاری (سپاهان)

روز‌های گذشته شایعه شده بود که رضا شکاری بازیکن جوان و ملی پوش تیم گل گهر سیرجان با تیم سپاهان به توافق رسیده است و فصل آینده برای این تیم به میدان خواهد رفت.

همچنین گفته می‌شد که سپاهان برای به خدمت گرفتن او ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه کرده و شکاری به گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران تبدیل شده است.

 

علی قلی زاده (پرسپولیس)

علی قلی زاده وینگر تکنیکی و چپ پا فوتبال ایران به پرسپولیس چراغ سبز نشان داده است و درویش مدیرعامل پرسپولیس از او به عنوان بمب نقل و انتقالات لیگ برتر یاد کرده است.دوستان و نزدیکان علی قلی‌زاده می گویند این بازیکن به شدت پرسپولیسی است و حتی چندی قبل امید نورافکن همبازی قلی‌زاده در تیم ملی مدعی شد قلی‌زاده وقتی به ایران بازگردد، فقط پیراهن پرسپولیس را برتن خواهد کرد و علاقه زیادی به این تیم دارد. قلی‌زاده این روزها در ترکیه حضور دارد ولی بازی‌های فوتبال ایران را هم دنبال می کند. ستاره تیم ملی بعد از برتری پرگل پرسپولیس مقابل سپاهان در جام حذفی به نوعی به سرخ پوشان بابت این برد باارزش تبریک گفت.

نظر شما