شناسهٔ خبر: 60711497 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

عربستان: تاکنون یک میلیون و 300 هزار زائر حج تمتع وارد سرزمین وحی شده اند

صاحب‌خبر -

شفقنا- عربستان سعودی اعلام کرد: تاکنون یک میلیون و 300 هزار زائر از کشورهای مختلف برای انجام مناسک حج تمتع وارد سرزمین وحی شده اند.

به گزارش شفقنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، امسال حدود 2 میلیون و 500 هزار زائر از کشورهای مختلف در مناسک حج تمتع شرکت می کنند که 800 هزار تن از آنان  شهروندان خود عربستان هستند.

هریک از کشورهای اسلامی بر اساس تصمیم سازمان همکاری اسلامی می توانند معادل حدود یک درصد از جمعیت خود را هر سال به حج تمتع اعزام کنند که سهم ایران در سال جاری 87 هزار و 550 زائر بوده است.

اندونزی، پاکستان، هند، بنگلادش و نیجریه بیشترین سهمیه حج تمتع سال ۱۴۴۴ قمری (۱۴۰۲ شمسی) را به خود اختصاص داده اند و پس از آنها، ایران در جایگاه ششم ایستاده است.

روند ورود زائران حج تمتع به عربستان از ۳۱ اردیبهشت آغاز شد و زائرانی از کشورهای اندونزی، پاکستان و هند وارد مدینه منوره شدند.

از اواخر هفته گذشته نیز با ورود زائران عراقی، نخستین گروه زائران کشورهای عربی وارد عربستان شدند و هر چه به ایام تشریق و انجام مناسک حج تمتع در هشتم ذی الحجه (ششم تیر) نزدیک‌تر می‌شویم، تعداد زائران اعزامی به سرزمین وحی بیشتر می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت حج عربستان، امسال ۶ فرودگاه این کشور برای پذیرش زائران حج تمتع آماده شده است اما بیش از ۷۰ درصد آنان از طریق دو فرودگاه مدینه و جده وارد عربستان می‌شوند. فرودگاه‌های طائف، ریاض، الدمام و یبنع نیز در کنار مرزهای دریایی و زمینی عربستان، در این ایام پذیرای زائران حج تمتع کشورهای مختلف است.

بر اساس این گزارش، در روزهای اخیر، آسمان عربستان به دلیل تشرف میلیونی زائران حج تمتع پر ترددترین آسمان شناخته شده است و برای انتقال یک میلیون و 700 هزار زائر خارجی حج تمتع سال جاری، ۷۷۰ پرواز انجام می‌شود.

بر اساس گزارش سعودی‌ها تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف (حدود نیمی از کل زائران) به حج تمتع مشرف شده‌اند و روند تشرف زائران به مکه مکرمه و مدینه منوره تا هفته آینده ادامه دارد.

حدود یک میلیون نفر از زائران خارجی حج تمتع هم اکنون در مکه مکرمه بسر می برند و 300 هزار تن دیگر در حال زیارت اماکن مقدس در مدینه شهر پیامبر هستند.

نظر شما