شناسهٔ خبر: 60694651 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

رمزگشایی کیهان از علت ریزش دلار؛ موفقیت دولت در کنترل انتظارات تورمی نه توافق موقت!

روزنامه کیهان نوشت: یکی از دلایل اصلی ریزش قیمت دلار، موفقیت دولت در کنترل انتظارات تورمی است که نشانه‌های آن را در بهبود شاخص‌های اقتصادی، کاهش تقاضا و افت قیمت‌ها در بازارها مشاهده می‌کنیم.

صاحب‌خبر -
رمزگشایی کیهان از علت ریزش دلار؛ موفقیت دولت در کنترل انتظارات تورمی نه توافق موقت!
کد خبر: 617204
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۲ ۲۲:۵۰:۰۰

روزنامه کیهان مدعی شده علت ریزش دلار موفقیت دولت در کنترل انتظارات تورمی است نه توافق موقت!

به گزارش کیهان، یکی از دلایل اصلی ریزش قیمت دلار، موفقیت دولت در کنترل انتظارات تورمی است که نشانه‌های آن را در بهبود شاخص‌های اقتصادی، کاهش تقاضا و افت قیمت‌ها در بازارها مشاهده می‌کنیم. البته دیپلماسی اقتصادی دولت و تراز مثبت تجاری کشور نیز بر کاهش تقاضای ارز در بازار غیررسمی اثرگذار بوده که یکی از علت‌های آن رشد تجارت با همسایگان است. خبرهای مربوط به آزاد‌سازی ارزهای ایران در عراق که پس از بروز اقتدار نظامی، سیاسی و اقتصادی کشور رخ داد، اثرات مستقیم و غیر‌مستقیمی در بازار ارز کشور داشته است.

روزنامه کیهان ادامه داده است: در حالی که بازار ارز عمدتا متأثر از تحولات بنیادی در اقتصاد و دیپلماسی فعال کشور در توسعه روابط با کشورهای مستقل ریزشی شده، برخی افراد و رسانه‌های غربگرا سعی کردند این کاهش قیمت‌ها را به برجام و مذاکرات مخفیانه ایران و آمریکا ارتباط دهند؛ غربگراها که همه هست و نیست خود را در جسد بی‌جان برجام می‌بینند، همچنان واقعیت را انکار می‌کنند و برای اینکه از افتضاح سیاست خارجی ملتمسانه خود در سال‌های نه‌چندان دور‌شانه خالی کنند، اصرار دارند که علت کاهش قیمت‌ها، گفت‌وگوی ایران و آمریکا و توافق موقت است! حال آنکه طی روزهای گذشته، ایران و آمریکا و افراد نزدیک به محافل تصمیم‌گیر دو طرف، هرگونه توافقی را در این زمینه تکذیب کرده‌اند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما