شناسهٔ خبر: 60687726 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

جاده چالوس حالاحالاها باز نمی‌شود!

صاحب‌خبر -

مدیرکل بحران استانداری البرز گفت: علی رغم تلاش نیروهای مستقر در جاده، به نظر نمی‌رسد امکان بازگشایی این مسیر طی چند روز آینده فراهم شود ولی شرایط دسترسی محلی و بومی از مسیرهای جایگزین فراهم شده است. منوچهر غفاری با اشاره به اینکه در سیل اخیر جاده چالوس حدود ۱۲۰۰ دستگاه خودرو گرفتار شده بودند، اظهار کرد: پنج مورد از این خودروها به طور کامل در میان گل و لای مدفون شده و چند مورد هم در سد کرج گیر کرده بودند که خوشبختانه سرنشینان آنها نجات پیدا کردند. به واسطه ریزش سنگ، اغلب تونل‌های محور کرج- چالوس مسدود شده بود که با همکاری عوامل راهداری و سایر نیروهای اعزامی در حال حاضر تنها دو تونل مسدود است که تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد. وضعیت ریزش سنگ در تونل شماره ۲ این محور به گونه‌ای است که تا سقف این تونل شاهد انباشتگی سنگ و خاک هستیم و بدیهی است تخلیه و ایمن سازی این تونل زمان بر خواهد بود. علاوه براین، حدود ۱۰۰ متر از جاده هم به طور کامل شکاف برداشته و از بین رفته و باید مجددا دیوار سازی و احداث شود.

غفاری در ادامه گفت: علی رغم تلاش نیروهای مستقر در جاده، به نظر نمی‌رسد امکان بازگشایی این مسیر طی چند روز آینده فراهم شود ولی شرایط دسترسی محلی و بومی از مسیرهای جایگزین فراهم شده است. با توجه به استراتژیک بودن محور کرج – چالوس، تلاش می‌شود در کوتاه ترین زمان ممکن بازگشایی صورت بگیرد و برنامه ریزی برای تامین اعتبار مورد نیاز در حال انجام است.

مدیرکل بحران استانداری البرز در پاسخ به اینکه آیا این حادثه خسارت جانی داشته، گفت: طبق آخرین گزارش‌ها تا کنون هیچ جسدی کشف نشده ولی جستجو در این خصوص ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به شرایط بحرانی تونل شماره دو و از بین رفتن بیش از ۱۰۰ متر از جاده کرج – چالوس نمی توان زمان دقیقی برای بازگشایی آن اعلام کرد ولی امیدواریم این اتفاق به زودی بیفتد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

نظر شما