شناسهٔ خبر: 60685721 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

تمدید بازداشت و دستگیری رهبران حماس توسط رژیم صهیونیستی

دادگاه اسرائیل بازداشت اداری «عبدالجبار جرار»، یکی از مقامات ارشد حماس را چهار ماه دیگر تمدید و ارتش اشغالگر اسرائیل «شیخ رزق الرجوب» یکی دیگر از رهبران حماس را بازداشت کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، به گفته همسر «عبدالجبار جرار»، یکی از مقامات ارشد حماس، این پنجمین باری است که دادگاه اسرائیل بازداشت اداری وی را تمدید می‌کند.
 
وفا جرار اظهار داشت که قرار بود همسرش امروز آزاد شود، اما دادگاه نظامی اسرائیل با درخواست تمدید بازداشت وی موافقت کرد.
 
وی خاطرنشان کرد که دادگاه اسرائیل قبلا به اطلاعات این رژیم دستور داده بود که بازداشت اداری وی را تمدید نکنند. وفا جرار همچنین گفت که همسرش از فشار خون بالا رنج می‌برد و پس از اطلاع از تصمیم اسرائیل برای تمدید بازداشتش، به بهداری زندان منتقل شد.
 
عبدالجبار جرار 15 فوریه 2022، تنها 83 روز پس از آزادی از زندان اسرائیل که یک سال را در بازداشت اداری گذرانده بود، توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل دستگیر شد.
 
همچنین نیروهای اشغالگر اسرائیل (IOF) سحرگاه امروز دوشنبه با حمله به شهر «دورا» در جنوب الخلیل «شیخ رزق الرجوب»، از رهبران جنبش حماس را دستگیر کردند.
 
منابع محلی اعلام کردند که شمار زیادی از نظامیان اسرائیلی به شهر دورا یورش برده و شیخ رزق الرجوب 63 ساله را پس از حمله به منزلش بازداشت کردند.
 
دستگیری الرجوب هشت ماه پس از آخرین آزادی او از زندان‌های اسرائیل صورت گرفت که او ۱۹ ماه را در بازداشت اداری سپری کرده بود.
 
این رهبر حماس 8 ماه پیش، پس از 19 ماه اسارت از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شده بود. وی بیش از 28 سال از عمر خود را در زندان رژیم صهیونیستی گذرانده است.
 
الرجوب سال 2018 تبعید به سودان را نپذیرفت، در نتیجه به بازداشت موقت در زندان رژیم صهیونیستی محکوم شد.
 
این رهبر حماس همچنین از مشکلات سلامتی مختلفی از جمله ویتیلیگو و بیماری معده رنج می‌برد و وضعیت خوبی ندارد.
 

نظر شما