شناسهٔ خبر: 60664806 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت و گو با تقریب:

جشنواره سلاله ویژه فعالیت های بقاع متبرکه در کردستان برگزار می شود

حجت الاسلام محمد کاروند از برگزاری «جشنواره سلاله» در بین امامزادگان و بقاع متبرکه کردستان خبر داد و گفت: این جشنواره به منظور انتقال تجارب امامزادگان بین یکدیگر و همچنین ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
حجت‌الاسلام کاروند ، مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب؛ با اشاره به اینکه در حال حاضر  در استان بیش از 70 امامزاده و بقاع متبرکه داریم، گفت: این مهم یک قطب فرهنگی برای استان کردستان محسوب می‌شود.
 
وی ادامه داد: حرکت توسعه‌ای که این سال‌ها در برنامه‌های فرهنگی اجتماعی و زیرساخت‌های امامزادگان و بقاع متبرکه رخ داده بسیار چشمگیر است. مردم ارادت خاصی به این‌ اماکن دارند و از این رو مهم‌ترین جایگاهی که کارهای فرهنگی انجام می‌دهد همین اماکن هستند.
 
کاروند با اشاره به برپایی جشنواره سلاله برای اولین بار در میان امامزادگان یادآور شد: هر امامزاده پایگاه اطلاع‌رسانی دارد که براساس فراخوان و موضوعات موردنظر می‌توانند در این جشنواره حضور پیدا کنند. هدف جشنواره هم معرفی خدماتی است که درامامزادگان صورت می‌گیرد و این امر باعث کیفی‌سازی خدمات می‌شود.
 
وی افزود: یکی از نتایج این جشنواره ارتباط امامزادگان و بقاع با هم خواهد بود و امامزادگان می‌توانند از تجارب یکدیگر بهره ببرند.نکته مهم در این جشنواره این است که همه امامزادگان در یک سطح امکان حضور درجشنواره را ندارند از این رو در سه سطح امامزادگان می‌توانند به رقابت بپردازند.
 
کاروند اظهار کرد: این جشنواره در دو مرحله استانی و ملی برگزار می‌شود. ابتدا در سطح استانی برگزیدگان ‌انتخاب و سپس در سطح ملی رقابت ادامه پیدا می‌کند. ارسال آثار نیز تا ۱۵تیرماه خواهد بود و گزینش اولیه در مردادماه صورت می‌گیرد.
 
وی اضافه کرد: زمینه‌های شرکت در جشنواره در دو حوزه مدیریتی و مرکز افق تعریف می‌شود، مرکز افق فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی را پوشش می‌دهد. از این رو در برنامه‌های فرهنگی سبک زندگی اسلامی، اقامه نماز جماعت، استقرار هیات‌های مذهبی، ترویج وقف فردی و مشارکتی، اجرای اعیاد مذهبی و برنامه‌های ابتکاری در حوزه فرهنگی مدنظر است.
 
وی ابراز کرد: در حوزه فعالیت‌های اجتماعی نیز اجرای طرح قرار دوازدهم و شمیم خدمت مدنظراست. در فعالیت‌های قرآنی نیز برگزاری محافل انس با قرآن کریم، موذن راتب، برپایی کلاس‌های قرآن و ‌تفسیر و همچنین برپایی جلسات جزءخوانی در ماه رمضان هدف ما است.
 
وی اظهار کرد: در تمام‌ مراحل داوری معیار اصلی داوری کمیت و کیفیت برنامه‌های اجرایی، کیفیت و کمیت مخاطبین و نوآوری و خلاقیت در اجرا و تاثیرگذاری فرهنگی و اجتماعی فعالیت‌ها خواهد بود.
 
انتهای پیام/

نظر شما