شناسهٔ خبر: 60588926 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

وداع رسمی بنزما با رئالی‌ها

پول هنگفت در صحرای عربستان

دنياي اقتصاد : داستان کریم بنزما هم در سطح اول فوتبال دنیا تمام شد. ۱۴ سال از روزی که استعداد وقت فوتبال فرانسه با ۴۱ میلیون یورو از لیون به رئال مادرید پیوست، می‌گذرد و کریم رسما با کهکشانی‌ها خداحافظی کرد. تیمی که بهترین دوران بازی‌اش را در آن گذراند، بازوبند کاپیتانی‌اش را بر بازو بست و با درخشش در آن توپ طلا هم برد. اما خب گاهی اوقات در اوج رفتن آن‌هم به سمت دریایی از پول، منطقی به نظر می‌رسد!

صاحب‌خبر -

روز گذشته کنفرانس خداحافظی کاپیتان رئال برگزار شد و بنزما پس از کسب ۲۵ جام که او را به پرافتخارترین بازیکن تاریخ لوس بلانکوس تبدیل کرد، ترک این تیم و پیوستن به لیگ عربستان را تایید کرد. هنوز از جزئیات قرارداد پیشنهادی الاتحاد با بنزما که با موافقت وی همراه شده اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما گویا او در ازای دوسال، سالانه ۲۰۰ میلیون یورو از قهرمان لیگ عربستان دستمزد خواهد گرفت؛ دقیقا همان مبلغی که کریستیانو رونالدو از النصر دریافت می‌کند. البته در توافق با بنزما امکان تمدید بیشتر و همچنین اعطای عنوان سفیر کشور عربستان برای میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۰ هم پیش‌بینی شده است. حضور بنزما در عربستان از چند منظر عجیب به نظر می‌رسید. هفته گذشته و پس از درز کردن خبر توافق وی با سعودی‌ها، مهاجم فرانسوی همه‌چیز را تکذیب و از ادامه راه با مادریدی‌ها سخن گفته بود. اما ناگهان شایعات رنگ واقعیت گرفت و مشخص شد که لیگ عربستان در مسیر پرستاره شدن پیش می‌رود. روی کاغذ، بنزما مهاجمی است که در آستانه ۳۶ سالگی قرار دارد و بخشی از فصلی که گذشت را هم به دلیل مصدومیت از دست داده بود، اما فراموش نکنید که تنها ۶ ماه از کسب توپ طلا توسط این بازیکن می‌گذرد. درواقع دوران طلایی بنزی از زمانی آغاز شد که کریستیانو رونالدو، رئال مادرید را ترک کرد.

از آن زمان مهاجمی که حتی آمار نازل ۵ گل در یک فصل لالیگا را هم ثبت کرده بود، اوج گرفت و درحالی با سفیدپوشان وداع می‌کند که در ۶۴۸ مسابقه، ۳۵۴ گل و ۱۶۵ پاس گل به ثبت رساند. دومین گلزن برتر تاریخ و برترین پاسور رئال، نقش اصلی موفقیت‌های سه سال اخیر این تیم را ایفا می‌کرد و می‌توانست هنوز هم بدرخشد، اما نحوه جدایی‌اش از این تیم قطعا دوست‌داشتنی‌تر از برترین گلزن تاریخ باشگاه یعنی رونالدو بود. او نتوانست برابر دستمزد نجومی و البته نزدیکی به خانه خدا تاب بیاورد و به عربستان می‌رود. در شرایطی که از پیشنهاد ۱۰۰ میلیون یورویی النصر به انگولو کانته هم صحبت می‌شود، هدف اصلی سعودی‌ها کشاندن لیونل مسی به الهلال با مبلغی است که تبدیل کردن آن به ریال بیش از یک ماشین حساب می‌طلبد! رویای بن‌سلمان و صندوق سرمایه‌گذاری عربستان که مالکیت ۴ باشگاه الهلال،‌ الاتحاد، الاهلی و النصر را برعهده دارد، کهکشانی کردن لیگ این کشور است و گویا بودجه‌ای ۲۰ میلیارد دلاری هم کنار گذاشته شده است. وقتی شما می‌توانید بهترین بازیکن جهان را به کشورتان بیاورید، چرا رویاهای بزرگ‌تری در سر نداشته باشید؟

 

نظر شما