شناسهٔ خبر: 60572434 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

تصاویر از انفجار سد «کاخوفکا» در اوکراین

در پی تخریب سد کاخوفکا پس از وقوع انفجار و جاری‌ شدن سیل، رئیس‌جمهور اوکراین به دنبال برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت ملی است.

صاحب‌خبر -

 درحالی که مسکو و کی‌یف به دنبال انفجار یک سد برق‌آبی در منطقه تحت کنترل روسیه در «خرسون» یکدیگر را مقصر این حادثه اعلام کرده اند، مقام‌های محلی از ساکنان روستاهای اطراف رودخانه دنپر خواسته‌اند تا خانه‌های خود را تخلیه کنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مرکز فرماندهی عملیات جنوب اوکراین در ساعات اولیه روز سه‌شنبه ششم ژانویه اعلام کرد که نیروهای روسیه سد نیروگاه برق آبی «کاخوفکا» در شهر «نوا کاخوفکا» را منفجر کرده‌اند.

الکساندر پروکودین (Oleksandr Prokudin) رئیس اداره نظامی منطقه ای خرسون با انتشار پیامی در کانال تلگرام خود مدعی شد: ارتش روسیه یک اقدام تروریستی دیگر را مرتکب شده است.

وی همچنین هشدار داد که آب در پنج ساعت به «سطح بحرانی» خواهد رسید.

وزیر کشور اوکراین در همین رابطه از ساکنان ۱۰ روستا در نزدیکی بستر رودخانه دنپر خواست تا خانه‌های خود را تخلیه کنند.

اولکسی دانیلوف (Oleksiy Danilov) دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین نیز در پیامی توییتری خبر داد ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری این کشور یک نشست اضطراری در رابطه با انفجار در سد نووا کاخوفکا، برگزار می‌کند.

رییس جمهوی اوکراین در پیامی در توییتر به این حادثه واکنش نشان داد و نوشت: «تروریست‌های روسی. تخریب این سد مهر تاییدی برای جهان است که آن‌ها باید از اوکراین خارج شوند. تنها با پیروزی اوکراین، امنیت باز می‌گردد.»

این درحالیست که خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ولادیمیر لئونتیف (Vladimir Leontyev) رئیس اداره محلی شهر نوا کاخوفکا در منطقه تحت کنترل روسیه نوشت: قسمت بالایی سد نیروگاه برق‌ آبی کاخوفا بر اثر بمباران اوکراینی‌ها آسیب دیده اما قسمت مخزن سد از بین نرفته است.

به گفته این مقام روسی تنها مشکل و تهدید فعلی، مساله تامین آب شبه جزیره کریمه خواهد بود.

حجم ویدیو: 22.94M | مدت زمان ویدیو: 00:01:22 دانلود ویدیو

نظر شما