شناسهٔ خبر: 60559225 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نیروی هوایی ارتش: نسخه دوم سامانه «باور ۳۷۳» در حال ساخت است

صاحب‌خبر -

شفقنا- امیر سرتیپ صباحی‌فرد با اشاره به برنامه نیروی پدافند هوایی برای ساخت نسخه دوم سامانه باور ۳۷۳ گفت: در آینده نزدیک خبر‌های خوبی در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش شفقنا از صدا و سیما امیر سرتیپ صباحی‌فرد درباره دستاورد‌های جدید این نیرو افزود: ساخت نسخه دوم سامانه باور ۳۷۳ در دستور کار نیروی پدافند هوایی ارتش قرار دارد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: نسخه دوم سامانه باور ۳۷۳ پیشرفته‌تر از نسخه نخست خواهد بود و قدرت ما را در عرصه پدافند هوایی افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش، سامانه پدافند هوایی باور ۳۷۳ نخستین  سیستم دفاع موشکی بُرد بلند ساخت ایران، با همکاری قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران طراحی و تولید شده‌است.

موشک مورد استفاده در این سامانه از نوع صیاد۴ و صیاد ۴B  مجهز به یک سیستم مانورپذیری پیشرفته است. همه اجزاء سامانه باور  ۳۷۳ بر خودروهای ظفر و ذوالجناح سوار می‌شوند و متحرک هستند.

باور ۳۷۳ پس از ارتقای سیستم موشکی‌اش به صیاد۴B، می‌تواند اهداف را از فاصله ۴۵۰ کیلومتری شناسایی و از ۴۰۰ کیلومتری رهگیری کند. همچنین توانایی هدف‌گیری از فاصله ۳۰۰ کیلومتری، تا ارتفاع ۳۲ کیلومتری را دارد.

نظر شما