شناسهٔ خبر: 60536015 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

رشد ۸۶۰۰ واحدی شاخص بورس در معاملات امروز

بازار سهام اولین روز هفته را آرام و متعادل آغاز کرد و در پایان معاملات شاخص کل با رشد ۰.۳۸ درصدی به سطح ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار واحدی رسید.

صاحب‌خبر -

بازار سهام اولین روز کاری هفته را از ابتدای معاملات با یک تعادل نسبی در اکثر سهام مواجه شده بود اما از اواسط بازار قدرت تقاضا بیشتر شد و منجر به رشد شاخص‌های بورسی شد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی 8600 واحدی به 2 میلیون و 279 هزار واحد رسید ، همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز رشدی 5700 واحدی را تجربه کرد و به ارتفاع 771 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «اخابر»، «وبملت» و «وغدیر» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «انتخاب»، «آریا» و «شگویا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «دانا»، «خودرو» و «وتجارت» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «دی»، «کرمان» و «عالیس» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 13 خرداد ماه 1402، مبلغ 6 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 24 میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

در بازار امروز 277 نماد در محدوده مثبت و 129 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 210 نماد در محدوده مثبت و 102 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

تسنیم

 

برچسب‌ها:

نظر شما