شناسهٔ خبر: 60532862 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آغاز پرواز حجاج ایرانی به فرودگاه جده

صاحب‌خبر -
آغاز پرواز حجاج ایرانی به فرودگاه جده

خبرگزاری آریا-پرواز کاروان‌های زائران ایرانی خانه خدا به جده از بامداد امروز شنبه (13 خرداد) آغاز ‌شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، نخستین پرواز زائران ایرانی بامداد امروز شنبه (13 خرداد) از استان آذربایجان غربی وارد فرودگاه جده شد که بدین ترتیب پرواز‌های مدینه بعد آغاز شده است.
غلامرضا رضایی معاون حج و عمره و ناصر حویزاوی مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان و مسئولان شرکت مناسک المشاعر و شرکت وکلا الموحد که عهده دار ارائه خدمات به زائران ایرانی در مکه و مشاعر مقدسه هستند در فرودگاه جده از زائران این کاروان استقبال کردند.
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: این کاروان 210 نفره از آذربایجان غربی از طریق فرودگاه ارومیه وارد جده شده است.
رضایی افزود: علاوه بر پرواز‌هایی که به مقصد مدینه صورت می‌گیرد از امروز 7 پرواز از کشورمان وارد فرودگاه جده می‌شود و این تعداد حداکثر به 10 پرواز در روز خواهد رسید و 1750 تا 2000 نفر روزانه از زائران مدینه  پس از مُحرم شدن در میقات جحفه عازم مکه خواهند شد.
وی از ایجاد استراحتگاه بین راهی به نام نورا برای استقبال از زائرانی ایرانی که از طریق جده وارد عربستان می‌شوند، خبر داد و گفت: این دسته از زائران به جُحفه می روند و لباس احرام می پوشند و برای انجام دادن اعمال عمره تمتع راهی مکه می‌شوند.
رضایی افزود: نمایندگان سازمان حج و زیارت، 24 ساعته در فرودگاه جده مستقر هستند تا به زائران خدمات ارائه دهند. همچنین در جحفه نیز علاوه بر مدیر و روحانی کاروان، نیرو‌های سازمان حج و زیارت برای راهنمایی زائران مستقر شده اند.
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: از امروز با آغاز پرواز‌های کاروان‌های مدینه بعد، به تعداد زائران ایرانی در سرزمین وحی افزوده خواهد شد و روزانه بین 4500 تا 5000 نفر از دو مسیر جده و مدینه وارد شهر مکه می‌شوند.
در حج تمتع امسال 87550 زائر ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد و پرواز‌های زائران ایرانی به عربستان تا یکم تیر ادامه دارد.

 

نظر شما