شناسهٔ خبر: 60480644 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

امشب نگاه اهالی فوتبال به ورزشگاه آزادی است

برگزار شهرآورد 101 پایتخت در فینال جام حذفی /استقلال یا پرسپولیس؛ کدام تیم جام قهرمانی را بالای سر می‌برد؟!

فینال جام حذفی و صدو یکمین شهرآورد پایتخت در شرایطی امشب برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد این دیدار یکی از زیباترین و حساس‌ترین بازی‌های این فصل فوتبال ایران باشد.

صاحب‌خبر -

 

سرویس ورزشی-

فینال جام حذفی و صدو یکمین شهرآورد پایتخت چهارشنبه ساعت 19:45 در ورزشگاه آزادی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود. به نظر می‌رسد این دیدار یکی از زیباترین و حساس‌ترین بازی‌های این فصل فوتبال ایران باشد زیرا یک طرف آن پرسپولیس قهرمان لیگ برتر این فصل ایستاده و به دنبال دومین و حتی سومین جام قهرمانی این فصل است اما در سوی دیگر میدان استقلال قهرمان بدون باخت فصل گذشته و تیم سوم جدول لیگ، ساپینتو و هواداران استقلال خود را شایسته قهرمانی در لیگ برتر هم می‌دانستند و مدعی‌اند ناداوری‌ها آنها را از قهرمانی دور کرده و حالا بهترین فرصت برای اعاده حیثیت است.
جمعی از بهترین بازیکنان کشورمان در این میدان ناب فوتبالی حضور دارند که می‌خواهند فصل خود را رویایی و طلایی تمام کنند، با برد رقیب سنتی در فینال و رسیدن به جام. استقلال اگر برنده مسابقه شود هوادارانش را در روز پایانی خوشحال می‌کند و به کسب سوپرجام هم امیدوار می‌ماند اما پرسپولیس در صورت برد دربی دو جام قهرمانی را صید می‌کند، یکی جام حذفی و دیگری سوپرجامی که براساس آئین‌نامه به تیمی که قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شود، اهدا می‌شود.(البته امروز خبری از اهدای سوپرجام در ورزشگاه نخواهد بود.)
شهرآورد 101 تقابل بهترین خط حمله لیگ با مستحکم‌ترین خط دفاع مسابقات است. آبی‌پوشان با 52 گل زده زهردارترین هستند و پرسپولیس فقط 13 گل در 30 بازی لیگ خورده است. تقابل این دو می‌تواند تماشایی باشد. جایی که مهدی قائدی سرحال به همراه محمد محبی، آماده آتش‌بازی در ورزشگاه آزادی هستند. پرسپولیس هم بازیکنانی مثل مهدی ترابی، سروش رفیعی و وحید امیری دارد که می‌توانند هر لحظه نتیجه بازی را تغییر بدهند.
درون دروازه دو تیم، دو دروازه‌بان ملی‌پوش می‌ایستند، علیرضا بیرانوند و سیدحسین حسینی که برای گل نخوردن تیمشان تلاش خواهند کرد. اگر بازی در 120 دقیقه تمام نشود آن وقت نقش این دو در قهرمانی و کسب جام بیشتر هم خواهد شد. این سومین و آخرین تقابل دو تیم در این فصل است. دو بازی رفت و برگشت لیگ هم جذاب و تماشایی بود.
ترکیب احتمالی پرسپولیس
تیم پرسپولیس در حالی به مصاف استقلال خواهد رفت که در این بازی هیچ بازیکن محرومی ندارد و تنها در غیاب لئاندرو پریرا به مصاف حریف خواهد رفت تا یحیی گل‌محمدی ترکیب نسبتا کاملی از بازیکنان بزرگسال و چند نفر از امید و جوانان را در اختیار داشته باشد.
با این حال نکته مهم در مورد ترکیب پرسپولیس این است که یحیی در سال جدید تغییرات زیادی را در ترکیب ایجاد نکرده و تقریبا می‌تواند نفرات اصلی او برای بازی با استقلال را حدس زد. شاید حدس دشوار در مورد لیست 20‌نفره سرخپوشان برای بازی باشد که احتمالا علاوه‌بر سیامک نعمتی، یکی از مهاجمان این تیم خارج از لیست خواهد بود.
در مجموع یحیی احتمالا علیرضا بیرانوند را در درون دروازه خواهد داشت و در مقابل او گئورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافعان مرکزی هستند. علی نعمتی در سمت چپ به ثبات رسیده، دانیال در سمت راست درخشیده، سرلک در‌ هافبک دفاعی مهره موثر است و سروش این روزها به بازیساز اصلی تبدیل شده. سعید صادقی و مهدی ترابی ‌هافبک کناری‌های پرسپولیس هستند و در خط حمله وحید امیری و عیسی آل‌کثیر، بازیکنان موردنظر یحیی به شمار می‌روند.
ترکیب احتمالی استقلال
استقلال در شرایطی چهارشنبه شب در آخرین مسابقه فصل و شاید حساس‌ترین آنها مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد که کوین یامگا با وجود امیدواری‌ کادر فنی و هواداران اما شرایط حضور صد درصدی در ترکیب تیمش را ندارد و البته که مصدومیت عارف غلامی هم مزید بر علت شده تا شاهد ایجاد تغییرات در خط دفاعی آبی‌پوشان باشیم.
ساپینتو البته با وجود نفرات خوبی که در همه خطوط دارد، سعی می‌کند به بهترین شکل ممکن ترکیب تیمش را انتخاب کند و طوری آنها را آرایش بدهد که از پس قهرمان لیگ برتر بربیایند.
استقلالی‌ها با توجه به اینکه دربی برگشت لیگ برتر و قهرمانی در این مسابقات را به پرسپولیس واگذار کرده‌اند، فرصتی استثنایی برای تلافی این دو اتفاق گیرشان آمده که به راحتی از آن نمی‌گذرند. برد در یک بازی مقابل پرسپولیس و بالا بردن جام قهرمانی حذفی، این بهترین زمان برای خودنمایی پسران آبی است. به نظر می‌رسد استقلال با ترکیب زیر در شهرآورد حاضر شود:
سیدحسین حسینی، صالح حردانی، محمدحسین مرادمند، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی‌، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند، مهدی قایدی، محمد محبی‌، امیرارسلان مطهری.
خداحافظی داور شهرآورد از دنیای داوری
بازی امشب فینال جام حذفی با قضاوت ‌اشکان خورشیدی، علیرضا ایلدروم، حسن ظهیری و محمدحسین ترابیان برگزار می‌شود. اما نکته قابل توجه درخصوص تیم داوری اینکه در پایان این دیدار محمدحسین ترابیان، داور چهارم بازی پس از سال‌ها قضاوت از دنیای داوری خداحافظی خواهد کرد. ترابیان در طول ۲۲ سال سابقه داوری، ۱٠ سال در لیگ برتر فوتبال قضاوت کرد و در کارنامه بین‌المللی خود، نیمه نهایی بازی‌های جام جهانی نظامیان ۲۰۱۷ عمان را نیز قضاوت کرده است.
وی در حال حاضر به‌عنوان رئیس‌کمیته داوران نیروهای مسلح و رئیس ‌کمیته داوران ارتش جمهوی اسلامی ایران فعالیت می‌کند. همچنین پس از انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان اولین نظامی است که در کوبل داوری شهرآورد قرار گرفته است.

نظر شما