شناسهٔ خبر: 60455378 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

پایان بورس امروز 8 خرداد 1402 / بازگشت محتاطانه حقیقی‌ها

بازار سهام امروز به معامله‌گران روی خوش نشان داد و خلاف جهت دو روز گذشته حرکت کرد. به این ترتیب شاخص کل بورس با 18 هزار واحد رشد روبرو شد و شاخص هم‌وزن نیز بیش از هشت هزار واحد بالا رفت. با این حال ارزش معاملات خرد ناامیدکننده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز بورس تهران شاهد روند صعودی قیمت سهام بود. به نحوی که در پایان معاملات، شاخص کل بورس با 18 هزار و 382 واحد افزایش در پله دو میلیون و 275 هزار واحدی نشست و 0.81 درصد رشد کرد.

معاملات بازار سهام، امروز شاخص هم‌وزن را نیز هشت هزار و 593 واحد بالا برد و به ارتفاع 763 هزار و 18 واحد رساند تا رشدی معادل 1.14 درصد را ثبت کند.

شاخص‌های آزاد شناور، بازار اول و بازار دوم هم به ترتیب معادل 0.75 درصد، 0.62 درصد و 1.05 درصد رشد کردند. امروز شاخص کل فرابورس هم با افزایش 294 واحدی به سطح 28 هزار و 599 واحد رسید.

نمادهای موثر

امروز نماد فارس به تنهایی شاخص کل بورس را پنج هزار و 46 واحد بالا برد. میدکو نیز توانست دو هزار و 164 واحد شاخص کل بورس را افزایش دهد. معاملات سهام وبملت هم اثر افزایشی هزار و 723 واحدی بر شاخص کل بورس داشتند. در همین حال کگل، پارسان، وتجارت و نوری نیز از نمادهای موثر در رشد شاخص کل بورس بودند. از سوی دیگر خنصیر، خزامیا، ثشاهد، ثبهساز، وبملت، خودرو و خساپا پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی در معاملات روز جاری بودند.

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، هرمز، انتخاب، فغدیر، خدیزل، آریا و غصینو بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل داشتند. در همین حال دی، خاور، گدنا، زفجر، فرود، ادان و کرمان نیز پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی در معاملات روز جاری بودند.

ارزش معاملات

امروز بورس تهران شاهد معاملاتی به ارزش 9 هزار و 150 میلیارد تومان بود. فرابورس نیز معاملاتی به ارزش 198 هزار و 809 میلیارد تومان را تجربه کرد که از این میزان تنها سه هزار و 87 میلیارد تومان به معامله خرد سهام اختصاص داشت.

اما ارزش معاملات خرد سهام در این روز تنها 9 هزار و 686 میلیارد تومان بود و حدود پنج درصد از کل معاملات امروز را به خود اختصاص داد.

عملکرد حقیقی‌ها

با وجود آنکه ارزش معاملات امروز بسیار ناامیدکننده به نظر می‌رسید و نسبت به روزهای قبل کاهشی بود اما بازار سهام توانست در سومین روز هفته مسیر پول حقیقی‌ها را تغییر دهد و شاهد ورود بیش از 500 میلیارد تومان پول حقیقی باشد.

امروز البته صندوق‌های درآمدثابت هم ورود پول حقیقی را ثبت کرده‌اند که نشان می‌دهد بازار به شدت در لاک دفاعی و فاز احتیاط فرو رفته است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظر شما