شناسهٔ خبر: 60443697 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

اعلام رسمی پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه

رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه به طور رسمی از پیروزی رئیس جمهوری کنونی این کشور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

صاحب‌خبر -

اعلام رسمی پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه

به گزارش  شبکه خبری «الجزیره» قطر، «احمد ینر»، رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه (YSK) شامگاه امروز (یک شنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی کوتاه در مقر شورا در شهر آنکارا، به طور رسمی تایید کرد که «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری کنونی این کشور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسیده و در نتیجه آن نیز، برای یک دوره پنج ساله دیگر در منصب خود خواهد ماند.

بنا بر اعلام ینر، نتایج رسمی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه پس از شمارش 99.43 درصد آرا نشان می دهد که اردوغان به عنوان رهبر حزب اسلام گرای عدالت و توسعه (AKP) و نامزد ائتلاف حاکم «جمهور»، 52.14 درصد آرا را از آن خود کرده در حالی که «کمال قلیچدار اوغلو»، رهبر حزب چپ گرای جمهوری خواه خلق (CHP) و نامزد ائتلاف اپوزیسیون «ملت» نیز 47.86 درصد آرا را به دست آورده است.

هر چند که آمار اعلام شده از سوی رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه غیر نهایی به شمار می آید، با این حال وی تاکید کرد که آرای شمارش نشده دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور آن چنان نیست که قلیچدار اوغلو بتواند اختلاف رای کنونی را جبران کند و در نتیجه، پیروزی اردوغان قطعی شده است.

این در حالی است که بر اساس داده های خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) نیز، به دنبال شمارش 99.85 درصد آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، اردوغان 52.16 درصد آرا (بیش از 27 میلیون و 725 هزار رای) را به خود اختصاص داده در حالی که قلیچدار اوغلو نیز 47.84 درصد آرا (بیش از 25 میلیون و 430 هزار رای) را از آن خود کرده است.

نظر شما