شناسهٔ خبر: 60434013 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اردوغان امیدوار است که مشارکت به 90 درصد برسد. رقیب اردوغان خواستار خلاص شدن از شر رژیم استبدادی شد

صاحب‌خبر -
اردوغان امیدوار است که مشارکت به 90 درصد برسد. رقیب اردوغان خواستار خلاص شدن از شر رژیم استبدادی شد
خبرگزاری آریا-امروز عرصه ترکیه شاهد دور دوم جنگ انتخاباتی شدید بین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور فعلی و رقیب ریاست جمهوری ترکیه، کمال قلیچداراوغلو است، در حالی که اردوغان دور اول را با چهار درصد جلوتر از اوغلو به پایان رساند.

به گزارش سرویس بین الملل آریا؛روز یکشنبه، کمال قلیچداراوغلو، نامزد ریاست جمهوری ترکیه، پس از انداختن رای خود در یک مرکز رای گیری در آنکارا، پایتخت، از رای دهندگان خواست تا "برای خلاص شدن از شر یک رژیم استبدادی رای دهند."

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور فعلی، که محتمل‌ترین نامزد دور دوم بی‌سابقه انتخابات ریاست‌جمهوری محسوب می‌شود، به نوبه خود  پس از رای دادن به همراه همسرش امینه برآورد کرد که رای‌گیری، «به سرعت پایان خواهد یافت».

اردوغان ابراز امیدواری کرد که میزان مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به 90 درصد برسد.

وی گفت: "برای اولین بار در تاریخ دموکراسی ترکیه، انتخابات ریاست جمهوری در دو دور برگزار می شود. تنها دو نامزد باقی مانده است تا مردم ما انتخاب کنند. ترکیه برای اولین بار در تاریخ جهان یک مشارکت به 90 درصد رسید. امیدوارم امروز هم همینطور باشد.»

رای دهندگان ترکیه امروز به پای صندوق های رای بازگشتند تا تصمیم بگیرند که آیا رهبر کشور را برای مدت طولانی اداره می کند یا برکنار کرده و رقیب خود را که وعده احیای دموکراسی را داده است، انتخاب کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که 20 سال است بر ترکیه حکومت کرده است، پس از آنکه در 14 ماه مه به پیروزی در دور اول نزدیک بود، یکی از گزینه های مورد علاقه برای کسب یک دوره 5 ساله جدید در دور دوم انتخابات است.

انتظار می رود نتایج اولیه در ساعاتی پس از بسته شدن رای گیری در ساعت 5 بعد از ظهر اعلام شود.

نظر شما