شناسهٔ خبر: 60418661 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین فعالیت‌های انتخاباتی اردوغان و قلیچدار اوغلو

صاحب‌خبر -

شفقنا- اردوغان در آخرین اقدام خود پیش از برگزاری دور دوم انتخابات در محل دفن «عدنان مندرس» نخست‌وزیر اعدامی ترکیه حاضر شد و کمال قلیچدار اوغلو نیز در سخنانی قول کمک‌های اقتصادی به خانواده‌های فقیر را داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان بعد ازظهر امروز همزمان با سالروز کودتای 27 می 1960 علیه دولت «عدنان مندرس» در محل دفن او حاضر شد که یک اقدام نمادین محسوب می‌شود.

کودتایی که به دست ارتش و با رهبری حزب جمهوری خلق (حزب متبوع قلیچدار اوغلو) انجام شد. در کنار «عدنان مندرس»، «فاتن روستو» وزیر خارجه و «حسن بولاتکان» وزیر دارایی اعدام شده دولت عدنان مندرس نیز دفن شده‌اند که اردوغان بر سر مزار هر دو نیز حاضر شد.

«عدنان مندرس» اولین نخست‌وزیر در تاریخ جدید ترکیه است که در سال 1950 به زمامداری حزب جمهوری خلق پایان داد؛ حزبی که مصطفی کمال آتاتورک تأسیس کرد.

اردوغان همچنین در صفحه توئیتر خود از مردم ترکیه خواست تا با رأی دادن به او «پیروزی بزرگی برای ترکیه» رقم بزنند. او نوشت که رأی‌هایی که برای پیروزی او داده خواهد شد، «ترکیه قرن جدید» را خواهد ساخت.

اما در مقابل «کمال قلیچدار اوغلو» نامزد ائتلاف ملت و حزب جمهوری خلق نیز با حمله به دولت اردوغان، از وضعیت اقتصادی ترکیه به شدت انتقاد کرد و گفت که عملکرد ضعیف اقتصادی دولت موجب شده است تا خانواده‌های ترکیه نتوانند غذای سالم به کودکانشان بدهند.

او همچنین در سخنانی وعده داد که مراکزی برای نگهداری از حضانت کودکان در محله‌های شهرها و روستاها تأسیس کند و گفت که این کار وظیفه یک «دولت اجتماعی» است.

قلیچدار اغلو همچنین وعده داد که ماهانه به خانواده‌های فقیر کمک مالی کند و برق و آب مشترکین کم بضاعت هرگز قطع نشود.

همزمان امروز رأی‌گیری در گذرگاههای مرزی و فرودگاهها انجام شد و انتخابات فردا نیز قرار است تا ساعت پنج بعدازظهر پایان یابد.

نظر شما