شناسهٔ خبر: 60391462 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

موضع گیری جدید پوتین درباره قره باغ

رئیس جمهور روسیه در موضع گیری جدید خود درباره قره باغ، اعلام کرد: به طور کلی به نظر من علیرغم وجود مسائل و مشکلات، وضعیت در قره‌باغ به سمت حل و فصل مناقشه در حال پیشرفت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست سه جانبه با الهام علی‌اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در مسکو، گفت: روند حل مناقشه قره‌باغ مثبت است.

پوتین گفت: به طور کلی به نظر من علیرغم وجود مسائل و مشکلات، وضعیت در قره‌باغ به سمت حل و فصل مناقشه در حال پیشرفت است. هم علی‌اف و هم پاشینیان با این موضوع که مسائل موجود قابل حل و فصل است، موافقت دارند.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: در بیشتر موارد، مشکل خاصی وجود ندارد و فقط برخی بحث‌های فنی در میان است.

این در حالی است که الکسی اورچوک معاون نخست‌وزیر روسیه نیز اندکی بعد از برگزاری این نشست سه‌جانبه اعلام کرد که معاونان نخست‌وزیران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان طی نشستی در هفته آینده در مسکو درباره روند عبور و مرور از مرز گفتگو خواهند کرد.

اورچوک به خبرنگاران گفت: ما در جلسه هفته آینده به طور خاص فقط در مورد قوانین و مقررات مربوط به عبور و مرور و روند ترتیبی این قوانین و مقررات صحبت خواهیم کرد.

معاون نخست‌وزیر روسیه افزود: پوتین، علی‌اف و پاشینیان پس از انجام گفتگوها میان معاونان نخست‌وزیران سه کشور، درباره اینکه آیا مجدداً با هم ملاقات کنند یا خیر، تصمیم خواهند گرفت.

برچسب‌ها:

نظر شما