شناسهٔ خبر: 60380176 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی؛

فرودگاه شهداي گناباد افتتاح شد

صاحب‌خبر -
فرودگاه شهداي گناباد افتتاح شد
خبرگزاری آریا - فرودگاه شهدای گناباد که سومین فرودگاه استان خراسان رضوی است، صبح امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر محمد باقر قالیباف صبح امروز ( پنج شنبه 4 خرداد ماه) در جریان سفر یک روزه خود به مناطقی از استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی فرودگاه شهدای گناباد را در جنوب خراسان رضوی افتتاح کرد.
گفتنی است؛ این فرودگاه با هزینه‌ای بالغ بر 6 هزار و 700 میلیارد ریال و با مساحتی در حدود 380 هکتار ساخته شده که 2700 متر باند و دارای عرض 60 متری است و تا فرودگاه مشهد 270 کیلومتر، تا فرودگاه سبزوار 300 کیلومتر و تا فرودگاه بیرجند در خراسان جنوبی 218 کیلومتر فاصله دارد و هم اکنون سومین فرودگاه خراسان رضوی بعد از مشهد و سبزوار بشمار می‌رود.
لازم به ذکر است که عملیات اجرایی، ساخت و تکمیل فرودگاه گناباد از حدود 30 سال گذشته آغاز شده و در این مدت آحاد مختلف مردم گناباد و حتی مناطق همجوار نیز همواره چشم انتظار بهره‌برداری از آن بودند.
به گفته مسئولان استانی و محلی راه اندازی فرودگاه شهدای گناباد، موجب توسعه کمی و کیفی همه بخش‌های این شهرستان اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شده و علاوه بر مردم این شهرستان، بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت شهرستان های بجستان، تربت‌حیدریه، مه‌ولات، فیض‌آباد و دیگر شهرهای نزدیک به آن در خراسان رضوی و نیز شهرستان های فردوس، سرایان، خضری و دشت بیاض در شمال استان خراسان جنوبی نیز از ظرفیت این فرودگاه برخوردار می شوند./
پایان پیام

نظر شما