شناسهٔ خبر: 6034381 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

پرونده تخلف بنیاد شهید با۵۰۰ صفحه گزارش و بیش از ۳۰ هزار سند

صاحب‌خبر -
روز نو :
به دنبال مطرح شدن طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجلس شورای اسلامی حاشیه هایی ایجاد شد که پرداختن به آن منجر به روشنگری در خصوص برخی خیانت ها به خانواده شهدا می‌شود. امیر خجسته نماینده مردم همدان که مدتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان بوده به عنوان اولین و اصلی‌ترین عامل طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد. خجسته که از ابتدای نشستن بر کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی دغدغه رسیدگی به مطالبات جانبازان و ایثارگران را در سر داشت در نطق خود در مجلس شورای اسلامی در خصوص علت طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید اظهار داشت؛ هدف ما از تحقیق و تفحص، تفحص از بنیاد شهید نیست بلکه منظور تحقیق و تفحص از مدیریت بنیاد شهید است.
امیر خجسته، رئیس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران، درباره آخرین وضعیت پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، به نظر، گفت:‌ هیات تحقیق وتفحص جمع‌بندی کامل خود را انجام داده و نتیجه را در ۵۰۰ صفحه گزارش و بیش از ۳۰ هزار سند تهیه کرده است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید اواخر سال ۹۳ به کمیسیون اجتماعی مجلس ارسال شد، ادامه داد:‌ کمیسیون اجتماعی بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس یک ماه فرصت داشت تا این گزارش را بررسی و به هیات تحقیق و تفحص تحویل دهد اما با گذشت ۳ الی ۴ ماه از ارایه این گزارش به کمیسیون اجتماعی هنوز بررسی آن در بلاتکلیفی قرار دارد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: البته ناگفته نماند که یکی از نشست‌های کمیسیون اجتماعی به موضوع بررسی تحقیق و تفحص از بنیاد شهید اختصاص پیدا کرد که هیچ نتیجه‌ای را در برنداشت؛ با توجه به این موضوعات جلسه‌ای را با رئیس مجلس و هیات رئیسه برگزار کردیم و چگونگی روند این پرونده را به اطلاع رساندیم.
وی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی ها قرار بود هفته گذشته که آخرین هفته کاری مجلس قبل از تعطیلات تابستانی بود، بررسی گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار گیرد که امیدوار بودیم بتوانیم به جمع‌بندی برسیم ولی متاسفانه به دلایلی این اتفاق نیفتاد.
خجسته درباره میزان تخلف و حضور زریبافان در پرونده: با توجه به معذورات نمی‌توانم اطلاعاتی بدهم
رئیس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران، با بیان اینکه اگر همچنان وضعیت رسیدگی به این پرونده بلاتکلیف باشد اعضای کمیته تصمیمات دیگری را اتخاذ می‌کنند، گفت: در صورت تعلل این پرونده در کمیسیون اجتماعی، طبق هماهنگی‌های صورت گرفته آن را از دستور کار کمیسیون اجتماعی خارج خواهیم کرد و گزارش مذکور را مستقیم در صحن علنی مجلس قرائت می‌کنیم، سپس گزارش نهایی شده را به مراجع قضایی و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارسال خواهیم کرد.
خجسته درپایان درباره میزان تخلف و حضور زریبافان در پرونده، گفت: با توجه به معذوراتی که وجود دارد نمی توانم اطلاعاتی درباره میزان دقیق اختلاس و اشخاص اصلی ارائه بدهم ولی در آینده نزدیک با قرائت گزارش در صحن علنی همه ابعاد مسئله روشن می شود.

نظر شما