شناسهٔ خبر: 60340842 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قیمت نفت در بحبوحه انتظارات رشد تقاضا در حال افزایش است

صاحب‌خبر -
قیمت نفت در بحبوحه انتظارات رشد تقاضا در حال افزایش است
خبرگزاری آریا-قیمت نفت در روز سه‌شنبه برای دومین روز افزایش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران انتظار کاهش عرضه در بازار را ، در بحبوحه افزایش فصلی تقاضا برای بنزین در ایالات متحده و کاهش تولید کشورهای عضو اوپک + دارند.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل از رویترز؛بهای معاملات آتی نفت برنت با 20 سنت یا 0.3 درصد افزایش به 76.19 دلار در هر بشکه تا ساعت 0052 GMT رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 21 سنت یا 0.3 درصد افزایش به 72.26 دلار در هر بشکه رسید.

نفت خام برنت در روز دوشنبه 0.5 درصد و WTI 0.6 درصد به دنبال افزایش 2.8 درصدی در معاملات آتی بنزین در ایالات متحده پیش از تعطیلات روز یادبود 29 می، که معمولاً شروع فصل تابستان اوج تقاضا برای سوخت است، افزایش یافت.

وزارت انرژی ایالات متحده هفته گذشته اعلام کرد که 3 میلیون بشکه نفت خام برای پر کردن مجدد ذخایر استراتژیک نفت برای تحویل در ماه اوت خریداری خواهد کرد.

کاهش تولید داوطلبانه اعلام شده از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه در ائتلاف موسوم به اوپک + نیز انتظار می‌رود که منجر به انقباض عرضه در بازارهای نفت شود. این کاهش در ماه جاری اجرایی شد.

سرمایه گذاران همچنین بر مذاکرات برای افزایش سقف بدهی در ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، تمرکز کرده اند.

نظر شما