شناسهٔ خبر: 60333904 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

پیکر شهدای حمله تروریستی سراوان با حضور مردم و مسئولان تشییع شد

وداع با سربازان وطن

پیکر شهدای حمله تروریستی به برجک مرزبانی «مزه‌سر» در سراوان، با حضور پرشور و کم‌نظیر اقشار مختلف مردم و مسئولان استان سیستان‌و‌بلوچستان در زاهدان تشییع شد.

صاحب‌خبر -

پیکر شهدای حمله تروریستی به برجک مرزبانی «مزه‌سر» در سراوان، با حضور پرشور و کم‌نظیر اقشار مختلف مردم و مسئولان استان سیستان‌و‌بلوچستان در زاهدان تشییع شد. سردار رضایی جانشین فرمانده انتظامی کل کشور، سردار گودرزی فرمانده مرزبانی و مسئولان نظامی و انتظامی در مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهدای مظلوم مرزبانی حادثه تروریستی هنگ مرزی سراوان حضور داشتند. فرمانده مرزبانی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: تروریست‌ها با استفاده از خاک پاکستان به برجک مرزبانی مزه‌سر حمله کردند. صبر ما تا حدودی است؛ کشورهای همسایه باید مراقب خاک خود باشند. سردار گودرزی تصریح کرد: به کشورهای همسایه تذکر می‌دهیم حُسن هم‌جواری را رعایت کنند. ما صبرمان تا حدودی است و نباید اجازه دهند از داخل کشورشان موضوعات ضدامنیتی انجام شود. سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده انتظامی کل کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: حادثه تروریستی سراوان و شهادت پنج نفر از مرزبانان استان سیستان‌و‌بلوچستان بی‌پاسخ نخواهد ماند.

در پی این حمله تروریستی از خاک پاکستان، وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای «قویا» این حمله تروریستی را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است که دولت و ملت پاکستان این حادثه غم‌انگیز را به خانواده‌های داغ‌دیده شهدای آن و دولت ایران تسلیت می‌گوید. وزارت امور خارجه پاکستان تأکید کرد که مرز ایران-پاکستان را مرز صلح و دوستی می‌داند و متعهد است که با ایران برای تحقق این هدف تلاش کند. سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به این حادثه تروریستی اعلام کرد «جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم‌کردن این اقدام شرورانه، از دولتمردان پاکستان انتظار دارد هرچه سریع‌تر به توافقات دو کشور برای سرکوب گروه‌های تروریستی جامه عمل پوشانیده و در ارتقای امنیت مرزهای مشترک بکوشند».محمدباقر قالیباف نیز در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهادت مظلومانه مرزبانان در هنگ مرزی سراوان قلب مردم ایران را به درد آورد. شهادت این جوانان سرافراز را به خانواده‌های آنان، نیروهای مسلح، فرماندهی مرزبانی و آحاد ملت شریف ایران اسلامی صمیمانه تسلیت می‌گویم. وی افزود: سکوت و رضایت ضمنی خائنان و وطن‌فروشان از شهادت جوانان شجاع مملکت در حوادث تروریستی از چشم مردم ایران دور نخواهد ماند. فریاد این نااهلان در زمان مجازات قاتلان و تروریست‌ها بلند است، اما هنگام شهادت جوانان رعنای این مرز و بوم سکوت می‌کنند. رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هر کسی که به وطن خود پشت کند و با دشمنان ایران یک‌دل و یک‌صدا شود، چنان سیلی محکمی از مردم ایران خواهد خورد که در تاریخ ماندگار خواهد شد. قالیباف در پایان ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز شهادت سردار سرافراز و قهرمان واقعی ملت ایران شهید محمد بروجردی، گفت: ایثار و رشادت آن شهید در مبارزه با اشرار و ضد انقلاب و دشمنان مردم ایران در منطقه غرب کشور و کردستان جاودانه خواهد بود. اسامی شهدای مرزبان در سراوان به نام‌های گروهبان یکم شهید «حسین بادامکی»، گروهبان یکم شهید «علی غنی باتدبیر»، سرباز وظیفه شهید «محمد جمالزاده»، سرباز وظیفه شهید «یونس سیفی‌نژاد» و سرباز وظیفه شهید «ناصر حیدری» اعلام شد. گفتنی است حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و معاندان، بامداد ۳۱ اردیبهشت انجام شد و تلاش آنها برای ورود به کشور با مقاومت مرزبانان دلیر و غیرتمند برجک مرزبانی «مزه‌سر» هنگ مرزی سراوان روبه‌رو شد که در این درگیری متأسفانه پنج نفر از مرزبانان عزیز ایران اسلامی‌مان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

نظر شما