شناسهٔ خبر: 60322417 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گزارش روزانه بورس ۱ خرداد/ صعود ۱۶ هزار واحدی شاخص کل

بازار سرمایه با پیشتازی گروه بانکی به واسطه ی گزارشات مطلوب این گروه، اولین روز خرداد را با صعودی ۱۶ هزار واحدی به پایان رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام سومین روز کاری هفته را با توجه به گزارشات مطلوب شرکت‌ها، خصوصا گزارش برخی از سهام گروه بانکی مثبت آغاز کرد و در ادامه رفته رفته جو مثبت تری را تجربه کرد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی 16 هزار واحدی به 2 میلیون و 318 هزار واحد رسید و به این ترتیب نتوانست خود را در کانال 2 میلیون و 300 هزار واحدی تثبیت کند. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز رشدی 12 هزار  و 700 واحدی را تجربه کرد و به ارتفاع 776 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «وبملت»، «تاپیکو» و «اخابر» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «وسپهر»، «خاور» و «شگویا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند. همچنین سه نماد «پی پاد»، «وبملت» و «خگستر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «وسپهر»، «خاور» و «شگویا» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 1 خرداد ماه 1402، مبلغ 13 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 1000 میلیارد تومان پول وارد بورس کردند.

در بازار امروز 293 نماد در محدوده مثبت و 113 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 219 نماد در محدوده مثبت و 152 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

نظر شما