شناسهٔ خبر: 6031161 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

آغاز دور جدید مذاکرات وزیران خارجه ایران و امریکا

صاحب‌خبر -

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و جان کری، همتای امریکایی وی دور جدید مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران را از سر گرفتند.

به گزارش پرس تی وی، این دور از مذاکرات یکشنبه (7 تیر) با حضور اعضای تیم هسته‌ای و کارشناسان ایران و امریکا آغاز شده است.

وزیران خارجه ایران و امریکا عصر روز گذشته نیز دیدار کرده بودند.

این دیدارها در حالی برگزار می‌شود که برخی گزارش‌ها در آستانه ضرب الاجل 9 تیر، از وجود برخی اختلاف‌های مهم میان ایران و کشورهای 1+5 همچون زمان لغو تحریم‌ها خبر می‌دهند.

وزیر خارجه ایران شنبه در بدو ورود به فرودگاه وین در جمع خبرنگاران گفت: «با هدف رسیدن به یک توافق که منافع و حقوق مردم ایران در آن رعایت شده و برای همه دنیا توافق خوبی باشد، به وین آمده‌ایم.»

وی در پاسخ به امکان تمدید مذاکرات گفت: «البته زمان مهم نیست و تنها رسیدن به توافق خوب مهم است و اینکه به یک نتیجه مناسب برسیم.»

در همین حال، برخی منابع دیپلماتیک غربی اعلام کردند: «امکان دارد مذاکرات دست کم دو تا سه روز پس از ضرب الاجل سی ژوئن ادامه یابد.»

ایران و کشورهای 1+5 شامل امریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آلمان برای حل مناقشه‌ی چندین ساله‌ی غرب بر سر برنامه هسته‌ای ایران در حال مذاکره هستند.

دو طرف سیزدهم فروردین در لوزان سوئیس درباره چارچوب متن نهایی توافق جامع هسته‌ای به تفاهم رسیدند و اکنون تا نهم تیر فرصت دارند به توافق نهایی دست یابند.

ن ام/م ع/ح ع

نظر شما