شناسهٔ خبر: 60310754 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

ارنستو ویلگاس پولژاک، وزیر فرهنگ ونزوئلا:

ونزوئلا به کمک ایران تحریم‌های ظالمانه را از سر راه برداشت

وزیر فرهنگ ونزوئلا گفت: گفته‌ای است که می‌گوید «دوستان در روزهای سخت بهتر همدیگر را می‌شناسند.» این اتفاق برای ونزوئلا و ایران رخ داد. ایران ، یاری رسان بود باعث شد کشورمان موانع و مشکلات را که ماحصل بلوکه شدن‌ها و تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه‌گرایانه بود، به کمک ایران از سر راه بردارد.

صاحب‌خبر -
ونزوئلا به کمک ایران تحریم‌های ظالمانه را از سر راه برداشت
کد خبر: 613845
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۱ ۱۹:۱۰:۲۰

روزنامه ایران با ارنستو ویلگاس پولژاک، وزیر فرهنگ ونزوئلا گفت‌و‌گو داشته است. 

به گزارش ایران، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • آقای چاوز نه فقط به یک رهبر ملی بلکه به یک رهبر بین‌المللی تبدیل شد. بنابراین خیلی باعث افتخار ماست که ملت ایران با رهبری و درایت هوگو چاوز بیشتر آشنا شوند و ما بتوانیم این را به ملت ایران بشناسانیم و اقداماتی را هم در این روند در دستور کار داریم.
  • دولت و ملت ایران بابت همه همبستگی‌ها و شجاعتی که از خود بروز دادند، هستیم و این مهربانی و همبستگی چیزی است که اگر آقای چاوز اکنون زنده بود، آن را حس می‌کرد.
  • گفته‌ای است که می‌گوید «دوستان در روزهای سخت بهتر همدیگر را می‌شناسند.» این اتفاق برای ونزوئلا و ایران رخ داد. در این مورد ایران، شجاعانه به حفظ این دوستی کمک کرد، یاری رسان بود و هرگز همکاری خود را با ونزوئلا قطع نکرد و باعث شد کشورمان موانع و مشکلات را که ماحصل بلوکه شدن‌ها و تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه‌گرایانه بود، به کمک ایران از سر راه بردارد.
  • کتاب مصوری را با تصاویر بسیار زیبا دیدم که برای گروه سنی کودکان و نوجوانان بود و درباره زندگی سردار سلیمانی نوشته شده بود. امیدوارم کتاب‌های این‌چنینی را بتوانیم به اسپانیایی ترجمه کنیم و در ماه نوامبر در نمایشگاه کتاب کاراکاس از آنها رونمایی کنیم اما به گام‌های مشخص و مستحکم که نیازمند امضا و این دست قرار گرفتن در روال‌های بروکراتیک نباشند، نیاز داریم.

 

برچسب‌ها:

نظر شما