شناسهٔ خبر: 60284697 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

دیدار دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اسقف کلیسای ارتدوکس روسیه

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی که به جمهوری تاتارستان سفر کرده است، با رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه دیدار و گفت‌ وگو کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که برای شرکت در چهاردهمین دوره اجلاس بین‌المللی اقتصادی روسیه – جهان اسلام به جمهوری تاتارستان روسیه  سفر کرده است، با کیریل یکم دیدار و گفت‌وگو کرد.

چالش های جهان اسلام و تأکید بر ضرورت وحدت بین مسلمانان در مقابله با تهدیدهای صورت گرفته علیه جهان اسلام، از جمله مباحث مهم مطرح شده بین دو طرف بود.

کیریل یکم با نام اصلی ولادیمیر میخائیلوویچ گوندیایف، اسقف کلیسای ارتدوکس روسی است.  وی در ۱۳ فوریه ۲۰۱۶ (۲۴ بهمن ۱۳۹۴) با پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک رم در هاوانا، پایتخت کوبا دیدار کرد. از قرن یازدهم میلادی که دو شاخه غربی و شرقی مسیحیت، کلیسای کاتولیک رم و کلیسای ارتدوکس روسیه، از هم جدا شدند، این نخستین بار بود که رهبران دو کلیسا با هم دیدار کردند.

گفتنی است،چهاردهمین دوره اجلاس بین‌المللی اقتصادی روسیه – جهان اسلام در شهر کازان، پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه در حال برگزاری است.

اجلاس بین المللی اقتصادی "روسیه - جهان اسلام"، به عنوان بستر اصلی تعامل اقتصادی بین فدراسیون روسیه و کشورهای جهان اسلام به حساب می آید که در سالهای گذشته تحت عنوان کازان سامیت برگزار می شد و از سال جاری میلادی با توجه به ارتقای جایگاه آن تا سطح فدرال به کازان فروم مانند فروم های شهرهای سنت پترزبورگ و ولادیواستوک تغییر نام داده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما