شناسهٔ خبر: 6028164 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

حمايت و پرداخت مقرري بيمه بيکاري افرادي که برخلاف ميل خود بيکار شده‌اند

موج - نشست مشترک هم‌انديشي ميان معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و اداره کل حمايت از مشاغل و بيمه بيکاري وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي به‌ منظور هم‌افزايي اين دو حوزه برگزار شد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، در اين نشست که با تلاش اداره کل حمايت از مشاغل و بيمه بيکاري وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي برگزار شد و قرار است با مشارکت ساير معاونت‌هاي وزارتخانه نيز ادامه پيدا کند نقطه نظرات مشترک بررسي و مطرح شد.
در ابتداي اين نشست کريم ياوري، مدير کل حمايت از مشاغل و بيمه بيکاري وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، در خصوص فعاليت‌هاي اين اداره کل و حوزه مشترک کاري با سيد حميد کلانتري، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، سخن گفت.
وي خاطرنشان ساخت: اداره کل حمايت از مشاغل و بيمه بيکاري وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي وظيفه حمايت اجتماعي و پرداخت مقرري بيمه بيکاري از افرادي رابرعهده دارد که برخلاف ميل خود بيکار شده‌اند.
ياوري تعداد اين افراد را تا پايان ارديبهشت سال جاري 178 هزار نفر اعلام کرد و افزود: براساس فرمول‌هاي تخصصي اين قبيل افراد حداقل 6 و حداکثر 50 ماه مقرري بيمه بيکاري دريافت مي‌کنند.
وي اظهار کرد: اميدواريم با به نتيجه رسيدن اصلاح قانون بيمه بيکاري، حمايتي بيشتر از جمعيت کارگراني شود که برخلاف ميل باطني خود بيکار شده‌اند. همچنين اميد داريم بتوانيم براي اين افراد اشتغال مجدد ايجاد کنيم. همان‌طور که در سال گذشته براي 14 هزار نفر از مقرري‌بگيران بيمه بيکاري اشتغال مجدد ايجاد شد.
مدير کل حمايت از مشاغل و بيمه بيکاري وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي بر حمايت از پايداري مشاغل تأکيد کرد و افزود: در خصوص بنگاه‌هاي اقتصادي مشکل‌دار تلاش شده ضمن رسيدگي به آن واحدها آسيب‌شناسي از آن‌ها را نيز در دستور کار خود قرار دهيم و براي محورهاي مطرح شده از معاونت تعاون وزارتخانه انتظار همکاري داريم.
سيد حميد کلانتري نيز در اين نشست برگزاري چنين نشست‌هايي را خلاقه دانست و به‌طور مفصل درباره تاريخچه حوزه تعاون در جهان و ايران مطالبي را بيان کرد.
وي گفت: در سراسر جهان 2 ميليون و 600 هزار تعاوني با عضويت يک ميليارد نفر و با تنوع بسيار زياد وجود دارد و تعاوني‌ها در کشور ما 1 ميليون و 500 هزار شغل ايجاد کرده‌اند.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعي گفت: تقويت تعاوني‌ها يک مسير براي دست يافتن به اشتغال پايدار و يکي از راه‌هاي دست يافتن به گسترش اشتغال در کشور است و با توسعه تعاوني‌ها مي‌توان به کاهش فقر، بيکاري و ايجاد اشتغال کمک کرد.
کلانتري نحوه تشکيل تعاوني‌ها و جزئيات آن را براي حاضران توضيح داد و افزود: اگر بتوانيم ظرفيت‌هاي سرمايه‌گذاري را در تعاوني‌ها افزايش دهيم مي‌توانيم نسبت به اشتغال مجدد مقرري‌بگيران بيمه بيکاري کمک کنيم.
وي از دست‌اندرکاران حوزه حمايت از مشاغل و بيمه بيکاري خواست تا با تفکيک مهارت، سن و حوزه فعاليت، سابقه کار و... مقرري‌بگيران بيمه بيکاري با روش آماري خاص نسبت به معرفي آنان براي تشکيل تعاوني‌ها و ادامه فعاليت اقدام کنند.

نظر شما