شناسهٔ خبر: 60269661 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

العربی الجدید: امیر قطر پیش از سخنرانی بشار اسد در نشست سران اتحادیه عرب، جده را ترک کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا-العربی الجدید نوشت: «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر پس از برعهده گرفتن ریاست هیات قطری در سی و دومین نشست سران اتحادیه عرب، پیش از سخنرانی «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه، شهر جده عربستان را ترک کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از العربی الجدید، سفر امیر قطر به شهر جده عربستان دربردارنده هیچ دیدار دوجانبه و یا سخنرانی نبوده است.

در همین رابطه، خبرگزاری رسمی قطر اعلام کرده امیر این کشور طی پیامی خطاب به پادشاه و ولیعهد عربستان از حُسن استقبال این کشور از هیات قطری تشکر و قدردانی کرده و ابراز امیدواری نموده که نتایج این نشست در تقویت همکاری مشترک عربی نقش‌آفرین باشد.

سی و دومین نشست سران اتحادیه عرب امروز جمعه در شهر جده برگزار شد و «ایمن بن عبد الرحمن»، نخست وزیر الجزایر ریاست دوره کنونی را به عربستان تحویل داد.

این نشست با حضور سران کشورهای عربی از جمله «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه برگزار شد که برای نخستین بار از زمان تعلیق عضویت دمشق در این اتحادیه حضور می‌یابد، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهوری اوکراین هم به عنوان مهمان افتخاری در این نشست حضور داشت.

پیش از این، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر اعلام کرده بود: ما موضع خود را در خصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب روشن بیان کردیم، ما به دنبال خروج از اجماع کشورهای عربی در خصوص بازگشت سوریه به این اتحادیه نیستیم.

وی افزود: مشکل حکومت سوریه با مردم خود و نه با کشورهای عربی است.

بن عبدالرحمن آل ثانی همچنین تنها راه‌حل عادی سازی روابط با دولت اسد را یافتن راه‌حل جامع و عادلانه برای مسأله سوریه دانست.

وی افزود: اقدام مشترک کشورهای عربی که موافق آن هستیم و هدف از آن بازگشت امن آوارگان و یافتن راه‌حل سیاسی براساس قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است.

بن عبدالرحمن در پایان گفت: مشکل بین ما و حکومت سوریه نیست، بلکه میان حکومت و ملت آن است و باید راه‌حلی که برای بازگشت ثبات به سوریه اجرا می‌شود، راه‌حلی باشد که مورد رضایت سوری‌ها باشد که از خرابی جنگ ۱۲ ساله اخیر رنج می‌برند.

این خبر را در العربی الجدید ببینید.

نظر شما