شناسهٔ خبر: 60265995 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کشورهای عربی خلیج‌فارس ورود مقامات اسرائیلی به مسجدالاقصی را محکوم کردند

صاحب‌خبر -

شفقنا- عربستان، امارات، بحرین و قطر ورود روز گذشته (پنجشنبه) به مسجدالاقصی از سوی مقامات اسرائیلی و یهودیان را به شدت محکوم کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ به نوشته الخلیج آنلاین، وزارت امور خارجه عربستان امروز(جمعه) با انتشار بیانیه‌ای ورود چند تن از مقامات اسرائیلی به مسجدالاقصی و چنین تخلفات و اقدامات تحریک آمیز را محکوم و اعلام کرد که برای رسیدن به یک راه‌حل عادلانه و جامع تلاش کرده و تا آن زمان در کنار مردم فلسطین خواهد ایستاد.

امارات متحده عربی نیز این رویداد را که تحت حمایت پلیس اسرائیل انجام شد، به شدت محکوم کرد و خواستار پایان دادن به این اقدامات تحریک‌آمیز شد.

وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی امارات در بیانیه‌ای بر موضع قاطع این کشور تاکید کرد و خواستار حفاظت کامل از مسجد‌الاقصی و توقف اقدامات تحریک‌آمیز در آن شد.

وزارت امور خارجه قطر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یورش وزیر، نمایندگان پارلمان و شهرک نشینان اسرائیلی به صحن مسجدالاقصی را به شدت محکوم می‌کنیم و آن را نقض فاحش قوانین بین‌المللی می‌دانیم».

دولت قطر در ادامه نسبت به «سیاست تنش‌زای دولت اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین» هشدار داد و گفت: «یورش به مسجدالاقصی برای تجاوز به حریم مذهبی و تاریخی آن، به معنای حمله به میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان است که از سوی مقامات اسرائیلی و سیاست‌های تشدیدکننده آنان علیه مردم فلسطین و سرزمین‌ها و مقدسات اسلامی و مسیحی آنان بوجود آمده است».

وزارت‌خارجه بحرین نیز ضمن تأکید بر لزوم حفظ حرمت تاریخی و قانونی قدس، یورش به مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد.

دولت بحرین در ادامه نیز از نقش کشور اردن در مدیریت و حفاظت از اماکن مقدس مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی قدردانی کرد.

این خبر را در الخلیج آنلاین ببینید

نظر شما