شناسهٔ خبر: 60252721 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اداره کل هواشناسی اعلام کرد؛

کاهش دمای پایتخت در ابتدای هفته آینده

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران طی امروز و فردا صاف و در برخی ساعات با وزش باد شدید همراه است و دمای پایتخت در ابتدای هفته آینده کاهش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران تا روز جمعه آسمانی صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در ساعات عصر تا شب روز پنجشنبه در بیشتر نقاط به ویژه نیمه جنوبی استان، گاهی با وزش باد شدید و خیزش موقت گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

از بعد از ظهر روز شنبه با ورود سامانه بارشی و بروز ناپایداری‌های همرفتی در سطح استان افزایش ابر گاهی وزش باد شدید و برای روز یکشنبه در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق و روز دوشنبه در نیمه جنوبی وزش باد شدید مورد انتظار است.

با توجه به ویژگی‌های سامانه‌های این فصل وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گرد و خاک به ویژه در ساعات بعد از ظهر تا شب دور از انتظار نیست.

از امروز تا روز جمعه روند افزایش دما و برای روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش دما پیش بینی می‌شود.

همچنین آسمان تهران فردا (۲۹ اردیبهشت ماه) صاف، گاهی وزش باد و به تدریج افزایش ابر با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۳۰ اردیبهشت) قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه فرودگاه مهرآباد با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی استان بود.

نظر شما