شناسهٔ خبر: 60229017 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

حقوق بشر یمن موضع ائتلاف سعودی در قبال شهروندان یمنی در سودان را محکوم کرد

وزارت حقوق بشر یمن بی توجهی عمدی ائتلاف آمریکایی-سعودی در تخلیه شهروندان و دانشجویان یمنی در سودان که زندگی آنها به دلیل جنگ داخلی این کشور به خطر افتاده است را محکوم کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، وزارت حقوق بشر یمن در بیانیه‌ای نارضایتی خود را از بی‌توجهی عمدی ائتلاف آمریکایی-سعودی در تخلیه شهروندان و دانشجویان یمن در سودان به دلیل جنگ داخلی در این کشور ابراز کرد.
 
در این بیانیه عنوان شده است که دانشجویان یمنی در معرض خطر قرار دارند و به طور عمدی شرایط زندگی آنها نادیده گرفته و از بازگشت آنها به یمن جلوگیری شده است.
 
وزارت حقوق بشر یمن اعلام کرد که مهم‌ترین عامل رنج جامعه یمن در سودان تداوم محدودیت‌های اعمال شده توسط تجاوزات آمریکا و عربستان به فرودگاه صنعا و مواضع بین‌المللی در قبال مسائل انسانی است.
 
پیش از این تعدادی از دانشجویان یمنی در سودان درخواست کرده بودند که از خارطوم خارج شوند. دانشجویان تایید کردند که از زمان آغاز حوادث خونین در خارطوم، پایتخت سودان، در خانه‌های خود گیر افتاده و خواستار بازگشت فوری به یمن شدند.
 
این دانشجویان اظهار کردند که وضعیت در سودان کاملا بی‌ثبات است و جان آنها را تهدید می‌کند. آنها همچنین خاطرنشان کردند که سفارت در پناه دادن به آنها پاسخی نداده است.
 
پیشتر لبنان، ترکیه، مصر، فرانسه، بریتانیا و ایالات متحده عملیاتی را برای تخلیه شهروندان خود از سودان که وارد دومین هفته درگیری بین نیروهای مسلح سودان و نیروهای پشتیبانی سریع شده است، آغاز کرده‌اند.
 

نظر شما