شناسهٔ خبر: 60194138 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

وزارت ارتباطات:

اینترنت برای هیچ آزمونی قطع نمی‌شود

رئیس‌ مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات تاکید کرد: همان‌گونه که سال قبل هم اعلام شد، وزارت ارتباطات برای هیچ آزمونی حتی یک دقیقه هم اینترنت را قطع نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تکذیب قطع اینترنت در زمان برگزاری امتحانات مدارس، اعلام کرد: «این وزارتخانه برای هیچ آزمونی چه به صورت مقطعی و چه به صورت جغرافیایی اقدام به قطع اینترنت نمی‌کند. بنابراین هرگونه اظهارنظر در این ارتباط از سوی افراد غیرمسئول قویا تکذیب می‌شود.
متاسفانه هر از چند گاهی برخی از مقامات غیرمسئول اظهاراتی را مطرح می‌کنند که خارج از چارچوب وظایف و اختیارات آن‌هاست.
نشر چنین اظهارات غیرمسئولانه و خارج از چارچوب اختیارات و مأموریت‌های سازمان‌های مختلف باعث ضربه به امنیت روحی و روانی مردم و کاربران محسوب می‌شود.
سرویس اینترنت از ضروریات زندگی روزمره مردم است و وزارت ارتباطات مأموریت برقراری ارتباط پایدار و باکیفیت را برعهده ‌دارد و همواره می‌کوشد که از حقوق مردم در دسترسی به ارتباطات سریع، امن و ارزان حمایت و حفاظت کند.»
بنابه این گزارش، تکذیب قطع اینترنت در زمان برگزاری امتحانات مدارس درحالی از سوی وزارت ارتباطات اعلام شد که یکی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش از رایزنی با وزارت ارتباطات برای قطع اینترنت در زمان برگزاری امتحانات مدارس خبر داده بود.
روز گذشته رئیس ‌مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در یک نشست خبری، از بررسی درخواستی برای قطع اینترنت هنگام برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان خبر داد.
محسن زارعی در این زمینه گفت: از آنجا که تخلفات و شبکه‌های سودجو در پیام‌رسان‌های خارجی فعالیت داشتند، درخواست قطع اینترنت بین‌الملل در یک مدت زمانی ۳۵ دقیقه‌ای تا ساعت هشت و 30 دقیقه صبح را داشتیم که مصوب شد تا در کارگروهی بررسی شود و جلسات تخصصی داشتیم.
پس از انتشار این خبر از سوی روابط عمومی آموزش و پرورش، محمد احسان خرامید، رئیس ‌مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی درباره قطع اینترنت اظهار کرد: همان‌گونه که سال قبل هم اعلام شد، وزارت ارتباطات برای هیچ آزمونی حتی یک دقیقه هم اینترنت را قطع نمی‌کند.

نظر شما