شناسهٔ خبر: 60174847 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

پایان جنگ پنج روزه با یک ناکامی دیگر برای اشغالگران/

تن دادن نتانیاهو به شروط مقاومت/ توافق آتش بس از ساعت 22 اجرایی شد/ گروههای مقاومت پیش از آتش بس، تل آویو را درهم کوبیدند/ جهاد اسلامی: تنها ضامن آتش بس اقتدار مقاومت است

منابع خبری از اجرایی شدن توافق آتش بس پیشنهادی مصر از ساعت 22 امشب خبر دادند، جنبش جهاد اسلامی تصریح کرد مادامی که اشغالگران به آتش بس پایبند باشند، این جنبش هم به آن پایبند خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا)، در پی موافقت رژیم صهیونیستی با شروط مقاومت، آتش بس از امشب اجرایی شد.

 

توافق آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی از ساعت 22 امشب به وقت محلی اجرایی شد.

 

متن این توافق که با میانجیگری به دست آمده بر سه بند تاکید می کند: توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان و تخریب منازل و افراد

 

در پیشنهاد مربوط به این توافق آمده است که مصر تشویق به اجرای توافق می کند و  پیگیری آن را از طریق تماس با دو طرف(رژیم اشغالگر و جهاد اسلامی) دنبال می کند.

 

محمد الهندی رئیس اداره سیاسی جنبش جهاد اسلامی در گفتگو با شبکه الجزیره تصریح کرد که جنبش جهاد اسلامی مادامی که دشمن به توافق آتش بس پایبند باشد، به آن پایبند خواهد بود.

 

وی تصریح کرد تضمین های توافق، قدرت ما(مقاومت) است، ما قدرت و توانمندی و یکپارچگی داخلی خود و پشتوانه مردمی را حفظ کردیم و این تنها ضمانت در برابر اسرائیل است.

 

الهندی گفت توافق آتش بس که مصر اعلام کرد، شامل عدم هدف قرار دادن غیرنظامیان و منازل و عدم هدف قرار داد افراد است و ساعت 22 امشب اجرایی می شود.

 

الهندی خاطر نشان کرد توافق آتش بس دربرگیرنده توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان است که منظور از آنها مقاومین و مجاهدین است.

 

عضو مطرح جهاد اسلامی افزود این اسرائیل بود که تجاوزات را با هدف غیر دادن ساختمانهای مسکونی آغاز کرد و ما به دفاع از خود پرداختیم، امکانات ما اجازه دهد با تجاوزات دشمن مقابله کنیم.

 

الهندی تصریح کرد اتاق مشترک گروههای مقاومت حامی و پشتیبان در رویارویی اخیر بود.

 

وی در خصوص شلیک موشک از سوی مقاومت پیش از ساعت 22 گفت پرتاب موشک پیامی است مبنی بر اینکه توانمندی و اراده و تصمیم ما تغییر نکرده است.

 

جنگ پنج روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از روز سه شنبه نوزدهم اردیبهشت آغاز شد که طی آن این پنج روز در تجاوزات عمدی رژیم صهیونیستی به منازل و مراکز غیرنظامی نوار غزه، 33 فلسطینی از جمله شش نفر از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی به شهادت رسیدند و مقاومت در پاسخ به این جنایات، شهرها و شهرک های اشغالی را آماج موشکهای خود قرار داد که به هلاکت یک صهیونیست و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد.

 

انتهای پیام/ر.ی/

نظر شما