فیلم سینمایی غریب به کارگردانی محمدحسین لطیفی و نویسندگی و تهیهکنندگی حامد عنقا است. این فیلم سینمایی که در ژانر درام، خانوادگی و اجتماعی تهیه شده محصول سال 1401 است و از روز 20 اردیبهشت اکران آنلاین شد.
مهران احمدی در فیلم غریب با بازیگرانی چون بابک حمیدیان در نقش محمد بروجردی، رحیم نوروزی، پردیس پورعابدینی، حسام محمودی، فرهاد قائمیان هم بازی شد. تماشای فیلم سینمایی غریب، در چهل و یکمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم فجر و هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت به امکان پذیر شد. در ادامه اطلاعاتی از بازیگران فیلم سینمایی غریب محمدحسین لطیفی،تیزر فیلم سینمایی غریب و خلاصه داستان را در اختیارتان قرار داده ایم و به سوالاتی مانند مدت زمان فیلم غریب چند دقیقه است؟ دانلود رایگان فیلم غریب امکان پذیر است؟ پاسخ می دهیم:
فهرست مطالب
- مشخصات فیلم سینمایی غریب
- داستان فیلم غریب
- اکران فیلم غریب
- مدت زمان فیلم غریب
- بازیگران فیلم غریب
- بیوگرافی بازیگران فیلم غریب
- عوامل فیلم سینمایی غریب
- دانلود فیلم غریب
- جوایز فیلم غریب
- نقد و بررسی فیلم غریب
- تیزر فیلم سینمایی غریب
- عکس فیلم غریب
- پرسش های متداول
- سخن آخر
مشخصات فیلم سینمایی غریب
نام فیلم | غریب |
کارگردان | محمدحسین لطیفی |
محصول کشور | ایران |
زبان | فارسی |
زمان فیلم | 2ساعت و 8 دقیقه |
ژانر | اجتماعی، خانوادگی و دارم |
شرکت تولید | سازمان اوج |
توزیع کننده | خانه فیلم |
رده سنی | مناسب برای بالای 15 سال |
تاریخ انتشار | 14 اسفند 1401 |
داستان فیلم غریب
داستان فیلم غریب،روایت گر بخشی از ز زندگی شهید محمد بروجردی در کردستان و شیوه فرماندهی منحصر به فرد او در اتحاد مردم و رفع شرایط بحران پرداخته است. در سال ۱۳۵۸ با آغاز ناآرامیها در کردستان به دست احزاب کومله و دموکرات، محمد بروجردی از طرف امام (ره) مأموریت مییابد تا بهعنوان فرمانده سپاه کردستان وضعیت را به حالت عادی بازگرداند.
اکران فیلم غریب
اکران فیلم غریب از روز 14 اسفند 1401 در سینماهای سراسر کشور آغاز شد اما این فیلم در حالی از روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت اکران آنلاین شد که در سینماهای در حال نمایش است و سانسهای محدودی دارد.
مدت زمان فیلم غریب
مدت زمان فیلم غریب 2 ساعت و 8 دقیقه است.
بازیگران فیلم سینمایی غریببازیگران فیلم غریب
- بابک حمیدیان در نقش محمد بروجردی
- مهران احمدی
- رحیم نوروزی
- پردیس پورعابدینی
- هژیرسام احمدی
- محمد رسول صفری
- سام کبودوند
- حسام محمودی
- فرهاد قائمیان
- جعفر دهقان
- سامیه لک
- محمد بروجردی
بیوگرافی بازیگران فیلم غریب
در ادامه بیوگرافی بازیگران فیلم غریب را به طور خلاصه برایتان آورده ایم:
بیوگرافی بابک حمیدیان در نقش محمد بروجردی
تاریخ تولد: 19 شهریور 1359 در تهران
تحصیلات:لیسانس رشته نمایش با گرایش طراحی صحنه از دانشگاه آزاد
شروع: 1382
شهرت: سریال به کجا چنین شتابان
ازدواج: متاهل با مینا ساداتی
بابک حمیدیان و همسرش مینا ساداتیبیوگرافی مهران احمدی بازیگر فیلم غریب
تاریخ تولد: ۹ اسفند ۱۳۵۲
تحصیلات: فارغالتحصیل رشته بازیگری
شروع: 1370
شهرت: با نقش شکیب در آوای باران
ازدواج: متاهل-یک فرزند دختر به نام باران
بیوگرافی رحیم نوروزی بازیگر فیلم غریب
تاریخ تولد: 7 مرداد 1346 در رشت
تحصیلات: فوق دیپلم رشته مرمت بناهای تاریخی و فوق لیسانس ادبیات نمایشی (تئاتر) می
شروع: 1375
شهرت: پس از باران
ازدواج: سه ازدواج ناموفق
رحیم نوروزیبیوگرافی پردیس پورعابدینی بازیگر فیلم غریب
تاریخ تولد: 22 فروردین 1379 در تهران
تحصیلات: -
شروع: -
شهرت: سریال شبکه خانگی «آقازاده»
ازدواج: مجرد
پردیس پورعابدینیبیوگرافی هژیر سام احمدی بازیگر فیلم غریب
تاریخ تولد: 1370 در کردستان
تحصیلات: رشته بازیگری
شروع: -
شهرت: سریال سرجوخه
ازدواج: مجرد
هژیر سام احمدیبیوگرافی حسام محمودی بازیگر فیلم غریب
تاریخ تولد: 1 فروردین 1365 در تهران
تحصیلات: لیسانس حقوق قضایی و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر
شروع: 1391
شهرت:
ازدواج: متاهل-بک دختر با نام هانا
حسام محمودی
بیوگرافی فرهاد قائمیان بازیگر فیلم غریب
تاریخ تولد: ۱۵ اسفند ۱۳۴۴ در اردبیل
تحصیلات:-
شروع: 1370
شهرت: با نقش خرچنگ در سريال وفا
ازدواج: متاهل
فرهاد قائمیانبیوگرافی جعفر دهقان بازیگر فیلم غریب
تاریخ تولد: 21 فروردین 1339 در تهران
تحصیلات: دیپلم هنرستان فنی
شروع: 1360
شهرت: سریال مردان آنجلس
ازدواج: متاهل- دو فرزند بنام سروش و سحر
جعفر دهقانبیوگرافی سامیه لک بازیگر فیلم غریب
تاریخ تولد: 9 خرداد 1359 در تهران
تحصیلات: لیسانس مهندسی معماری
شروع: 1385
شهرت: سریال قلب یخی
ازدواج: متاهل
سامیه لکعوامل فیلم سینمایی غریب
کارگردان | محمدحسین لطیفی |
تهیه کننده | حامد عنقا |
نویسندگی | حامد عنقا |
موسیقی | حامد عابدی |
فیلمبردار | عبدالله عبدینسب |
تدوین گر | میثم مولایی |
مدیر فیلمبرداری | عبدالله عبدی نسب |
مدیر هنری | محمد رضا شجاعی |
مجری طرح | افشین قلی پور |
طراح چهره پردازی | شهرام خلج |
سرپرست کارگردانی | احسان سجادی حسینی |
صدابردار | امیر پرتو زاده |
طراحی و ترکیب صدا | حسین ابوالصدق |
مدیر تولید | عباس دقاقی |
پشتیبانی تولید | سید علی اسلامی |
دستیار یک کارگردان | هانیه بساتینی |
منشی صحنه | زهرا تحقیقی |
طراح صحنه | رامین بدخشانفر |
طراح لباس | بهزاد آقا بیگی |
جلوه ویژه بصری | امیر ولی خانی |
جلوه ویژه میدانی | حمید رسولیان |
مدیر تدارکات | شهرام شفیعی |
عکاس | آرش شاه محمدی |
فیلمبردار پشت صحنه | پیمان داداش زاده |
مدیر روابط عمومی | مریم عرفانیان |
دانلود فیلم غریب
دانلود فیلم غریب که با عبارت های مانند دانلود رایگان فیلم غریب نیز در اینترنت جست و جو شده است با توجه به اکران آنلاین این فیلم در سایت ها و تلگرام امکان پذیر است.
فیلم سینمایی غریبجوایز فیلم غریب
عنوان |
سال |
توضیحات |
بهترین طراحی صحنه |
1401 |
محمدرضا شجاعی در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت کسب سیمرغ شد. |
بهترین جلوه های ویژه میدانی |
1401 |
حمید رسولیان در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت کسب سیمرغ شد. |
بهترین چهره پردازی |
1401 |
شهرام خلج در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت کسب سیمرغ شد. |
بهترین نقش اول زن |
1401 |
سیمرغ به پردیس پورعابدینی برای فیلم غریب در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر تعلق گرفت. |
بهترین نقش مکمل مرد |
1401 |
دیپلم افتخار به فرهاد قائمیان برای فیلم غریب در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر تعلق گرفت. |
بهترین نقش مکمل مرد |
1401 |
مهران احمدی نامزد دریافت بهترین نقش مکمل مرد شد. |
بهترین فیلم از نگاه ملی | 1401 | سیمرغ بلورین به محمدحسین لطیفی اهدا شد. |
جایزه ویژه هیئت داوران در بخش مقاومت بینالملل | 1401 | به محمدحسین لطیفی اهدا شد. |
بهترین طراحی لباس | 1401 | محمدرضا شجاعی نامزد دریافت در جشنواره فیلم فجر برای فیلم غریب شد. |
بهترین فیلم | 1401 | در هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت به عنوان بهترین فیلم شناخته شد. |
بهترین فیلمبرداری | 1401 | عبدالله عبدی نسب در هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت شد. |
نقد و بررسی فیلم غریب
سهراب صباغیان در سایت سینما تیکت در نقد فیلم سینمایی غریب نوشته است:
«غریب» درباره یکی از مناقشهبرانگیزترین دوران تاریخ معاصر ایران ساخته شده است. در سالهای ابتدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی کردستان تبدیل به یکی از ناامنترین مناطق ایران شد. فعالیت گروههای سیاسی چپگرا در کردستان که خیلی زود وارد فاز مسلحانه شد، باعث شد تا حکومت نوپای جمهوری اسلامی هم به مقابله برخیزد و نیروهای خود را برای بازگرداندن امنیت و به دست گرفتن شهرهای کردستان به این اُستان اعزام کند. یکی از چهرههای مشهور این مبارزات شهید محمد بروجردی (ملقب به مسیح کردستان) بود. شهید محمد بروجردی زندگی پرماجرایی داشت و اگر روزی کارگردانی بخواهد میتواند از زندگی این شهید بزرگوار یک سریال پرکشش و جذاب هم بسازد.
شهید محمد بروجردی از دو جهت جایگاه ممتاز و والایی در میان شهدای انقلاب اسلامی دارد. اول از جهت مبارزاتی که در سالهای پیش از انقلاب انجام داده است و دوم از جهت پستهای حساسی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در اوج جوانی به عهده گرفته است. شهید بروجردی یکی از ۱۲ نفری بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پایهگذاری کردند. بعد از ورود آیتالله خمینی به ایران و با دستور مستقیم آیتالله بهشتی شهید بروجردی در کنار محسن رضایی مسئولیت تیم حفاظت از رهبر انقلاب را برعهده داشت.
شهید بروجردی که در سالهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در لبنان و زیرنظر شهید مصطفی چمران آموزشهای چریکی دیده و در سالهای پیش از انقلاب چند عملیات حساس نظامی هم علیه رژیم پهلوی انجام داده بود خیلی زود در نهادهای مختلف، خصوصاً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهدهدار مسئولیتهای مهم و حساسی شد.شهید بروجردی برای مدت کوتاهی ریاست زندان اوین را به عهده گرفت و بعد با دستور رهبر انقلاب به عنوان یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کردستان رفت و در آرام کردن ناآرامیهای این اُستان نقش برجستهای ایفا و گروه پیشمرگان کرد در این اُستان را بنیانگذاری کرد. مدتی هم به عنوان فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا در اُرومیه خدمت کرد. سرانجام در تاریخ ۱ خرداد ۱۳۶۲ بعد از اینکه ماشینش مورد اصابت گلوله قرار گرفت و روی مین رفت به شهادت رسید. شهید بروجردی به خاطر خدمات زیادی که در کردستان انجام داد و ظاهر متفاوتی که داشت مسیح کردستان لقب گرفت.
فیلم سینمایی غریبشهید بروجردی فقط به واسظه اقدامات نظامیاش نبود که به شهرت رسید. او علاوه بر اقدامات نظامی متعدد و موثری که انجام داد توانست فرماندهان بزرگی مانند شهید محمدابراهیم همت و احمد متوسلیان را آموزش دهد و به جبهههای جنگ بفرستد. همین توانایی شهید بروجردی در پشتوانه سازی برای نیروهای نظامی بود که از او چهرهای متفاوت ساخت. علاوه بر این توانایی بالای او در ارائه تاکتیکهای جنگی مناسب در مواقع بحرانی باعث شد تبدیل به تنها گزینه موجود برای پایان دادن به غائله کردستان شود. نکته عجیب این بود که هیچ کارگردانی تا به امروز برای ساخت یک فیلم با محوریت شهید بروجردی اقدام نکرده بود. تا اینکه سرانجام محمدحسین لطیفی و حامد عنقا با حمایت موسسه فرهنگی اوج برای ساخت فیلم غریب اقدام کردند.
«غریب» داستان حضور شهید محمد بروجردی در کردستان و پایان دادن به ناآرامیهای این اُستان را روایت میکند. نویسنده و کارگردان فیلم به خوبی متوجه شدهاند برای ساخت یک فیلم دو ساعته لازم نیست کل زندگی شهید بروجردی را به تصویر بکشند. پس هوشمندانه تصمیم گرفتهاند آن بخش از زندگی این شهید را برجسته کنند که هم قابلیت دراماتیک بالایی دارد و هم بیانگر تمام ویژگیهای شخصیتی او است. مانند چ ابراهیم حاتمیکیا، لطیفی و عنقا هم روی حساسترین مقطع زندگی شهید بروجردی یعنی حضور در کردستان تمرکز کردهاند. کسانی که مطالعه گستردهای در زمینه تاریخ معاصر ایران داشتهاند میدانند که در آن مقطع حساس تاریخی کردستان چه وضعیت پیچیدهای داشت و حتی بیم آن میرفت که این اُستان از خاک ایران جدا شود.
به همین خاطر است که شهید بروجردی تنها نمیتوانست با تکیه بر تاکتیکهای نظامی اوضاع شهر را آرام کند و نیاز بود که در چند جبهه بجنگد و علاوه بر مقابله نظامی با بمباران روانی و رسانهای گروههای معاند هم مقابله کند. دراماتیک کردن اوضاع پیچیده آن دوران کار بسیار سختی است. به همین خاطر حامد عنقا به عنوان نویسندهای با تجربه کوشیده با استفاده از یک تکنیک کلاسیک داستانی و ساخت یک بدمن قدرتمند که قادر است هر کاری را انجام دهد و به اندازه شهید بروجردی باهوش است سختی کار نیروهای سپاه پاسداران را نشان دهد. استفاده از این تکنیک کمک میکند که تماشاگر گیج نشود و در میان هیاهوی صحنهها و وقایع پرشماری که فیلم قصذ دارد آنها را نمایش دهد سرنخ اصلی داستان را گم نکند. عنقا برای غافلگیر کردن تماشاگر از تمهیدات دیگری هم استفاده کرده و آن استفاده از روایت غیرخطی و فلاشبکهای متعدد برای روایت داستان است.
پردیس پورعابدینی در فیلم غریبفیلم از انتهای ماجرای شهید بروجردی آغاز میکند و با یک فلاشبک به گذشته باز میگردد تا داستان حوادث کردستان را روایت کند. این روایط غیر خطی باعث شده تعلیق فیلم حفظ شود و تماشاگر با هیجان منتظر بماند تا ببیند قرار است چه اتفاقی برای شهید بروجردی بیاُفتد. عنقا که در آثار قبلی هم که نوشته نشان داده بلد است از عناصر ملودراماتیک برای پیش برد داستان استفاده کند در فیلم غریب هم از بستر ملودرام برای روایت داستان این مقطع حساس تاریخی استفاده کرده است. فیلم پر است از صحنههایی که با نگاه به عناصر ملودراماتیک نوشته و اجرا شدهاند. این صحنهها شاید چندان یک دست نباشند و برخی از آنها به لحاظ دراماتیک و بصری کیفیت لازم را نداشته باشند اما در نهایت به هدف خود که تاثیرگذاری بر روی تماشاگران است میرسند.
حامد عنقا اِبایی ندارد صحنههایی که مینویسد شعاری باشد. اصلاً فیلم غریب بخشی از انرژی و شور خود را از شعارهایی میگیرد که توسط نویسنده در سکانسهای مختلف فیلم استفاده شده است. اما مشکل این جا است نحوه بیان این شعارها در تمام طول فیلم یک دست نیست. البته که این شعارها با تکیه بر تحریک عواطف تماشاگران تاثیرگذار از کار درآمدهاند اما بهتر بود که در نحوه بیان این شعارها هم دقت کافی صورت میگرفت تا سکانسهای مختلف فیلم کیفیت یکسانی داشته باشند. به طور کلی باید به این نکته اذعان کرد که «غریب» بهترین فیلمنامهای است که حامد عنقا تا به امروز نوشته است. فیلمنامهای سرشار از جزئیات که از عناصر ملودراماتیک به خوبی برای پیش برد داستان خود بهره میبرد.
محمدحسین لطیفی را بیشتر با سریالهایی که ساخته است به خاطر میآوریم. سریالهایی در گونهها و ژانرهای مختلف که اکثراً با استقبال تماشاگران مواجه شدهاند. لطیفی کارش را در سینما با فیلم سرعت آغاز کرد که برای اولین بار به سراغ مسابقات اتومبیل رانی رفته بود و داستانی درباره بچههای جبهه و جنگ را در قالبی تازه تعریف میکرد. بعد از ساخت سرعت لطیفی سراغ تلویزیون رفت و با ساخت سریال کت جادویی توانست یکی از جذابترین و موفقترین سریالهای دهه هفتاد شمسی تلویزیون را بسازد. لطیفی مدام بین سینما و تلویزیون در رفت و آمده بوده است. هم سریالهای پرطرفداری ساخته که تماشاگران زیادی را پای تلویزیون نشانده است. هم فیلمهای پرفروشی ساخته که تماشاگران زیادی را به سالنهای سینما کشانده است. لطیفی نشان داده داستانگویی را خوب بلد است و بلد است با استفاده درست از عناصر ملودراماتیک داستانهای مختلف را به شکلی روایت کند که مخاطب ایرانی هنگام تماشای آن فیلم یا سریال سرگرم شود؛ به همین خاطر لطیفی یکی از بهترین گزینهها برای ساخت فیلمی است که از عناصر ملودراماتیک در آن به عنوان بن مایه اصلی روایت داستان استفاده شده است.
بابک حمیدیان در فیلم غریبلطیفی که در روز سوم هم توانایی خود را در ساخت صحنههای جنگی پیچیده نشان داده بود یکی از بهترین گزینهها برای ساخت فیلمی در ابعاد غریب به حساب میآمد. فیلمی که هم پر بود از عناصر ملودراماتیک برای روایت داستانی که قصد روایت آن را داشت اما صحنههای جنگی و اکشن پیچیدهای داشت که ساخت آن صحنهها کار هر کارگردانی نبود. به همین خاطر لطیفی خیلی زود به عنوان کارگردان فیلم غریب انتخاب شد و کارش را آغاز کرد. این فیلم قطعاً یکی از بهترین کارهای لطیفی است و برای او به عنوان کارگردان یک دستاورد بسیار مهم به شمار میآید. حتی روز سوم هم نسبت به «غریب» فیلم کوچکی به حساب میآمد. ابعاد و پروداکشن فیلم به قدری بزرگ بود که هر کارگردانی را بترساند. اما لطیفی که بعد از ساخت فیلمها و سریالهای متعدد تبدیل به کارگردانی باتجربه شده است بدون هراس سراغ پروژه عظیم «غریب» رفت و موفق شد فیلمی بسازد که کارگردانی و اجرا نقش به سزایی در جذاب شدن فیلم دارند. لطیفی صحنههای جنگی فیلم را که باید احساسات تماشاگر را هم تحریک کند به شکلی کارگردانی کرده که لازمه چنین فیلمنامهای است.
برخلاف جریان غالب در سینمای امروز ایران که به سمت یک مینیمالیسم در کارگردانی پیش میرود لطیفی «غریب» را به سبک کارگردانان کلاسیک هالیوودی کارگردانی کرده است و کوشیده از دل تک تک سکانسهای این فلم بیشترین احساس را بیرون بکشد. به همین خاطر این فیلم هر اشکالی داشته باشد از اجرای خوبی برخوردار است و برخی سکانسهای آن مانند سکانسهای درگیری شهری با نیروهای معاند انقدر خوب از کار درآمده است. اجرایی که جزئیات در آن حرف اول را میزند و کارگردان با تکیه بر همین جزئیات است که موفق شده اجرای متفاوتی از سکانسهای اکشن فیلم داشته باشد. سکانسهایی سخت و پُرزحمت که مشخص است ساخت آن با دشواریهای زیادی همراه بوده است. فیلم غریب قطعاً برای لطیفی در مقام کارگردان گامی به پیش محسوب میشود و نشان میدهد این کارگردان توانایی ساخت هر فیلمی در هر ژانری را دارد.
گروه بازیگران «غریب» از جمله نکات مثبت فیلم به حساب میآیند. بعد از چ و بازی متفاوت در نقش شهید اصغر وصالی حمیدیان تبدیل به یک بازیگر مطمئن برای ایفای نقش قهرمانان جنگ شده است. به لحاظ ظاهری شباهت زیادی میان بابک حمیدیان و شهید محمد بروجردی وجود دارد و با اینکه سن حمیدیان از شهید بروجردی بیشتر است اما به مدد گریم خوب و بازی روان حمیدیان ما به عنوان تماشاگر هیچ وقت این تفاوت سنی را احسا نمیکنیم. پردیس پورعابدینی هم پس از درخشش در آقازاده و شهرتی که به واسطه بازی در این سریال به دست آورد تبدیل به انتخاب اول لطیفی و عنقا برای بازی در فیلم غریب شد. انتخابی که جواب داده و پورعابدینی موفق شده از پس ایفای نقش یک دختر کرد که با لهجه و گویش متفاوتی حرف میزند بربیاید.
مهران احمدی در فیلم غریبکسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن نشان داد کوششهای پورعابدینی به ثمر نشسته و او توانسته گام بلندی قرار گرفتن در صف بازیگران خوب زن سینمای ایران بردارد. سایر بازیگران فیلم هم کار خودشان را تا جایی که امکانش وجود داشته و فیلمنامه به آنها اجازه میداده خوب انجام دادهاند. فرهاد قائمیان در نقش یک سرهنگ وطن پرست ارتش بازی موثری دارد و مهران احمدی هم در نقش یک کمونیست تندخو که تمام هدفش در آرمانش خلاصه میشود حضور متفاوتی را در غریب تجربه کرده و موفق شده تواناییهای خود را در یک نقش منفی هم نشان دهد. به طور کلی بازیهای فیلم از نقاط برجسته فیلم است و به لحاظ بازیگری آخرین فیلم محمدحسین لطیفی فیلمی خوب و موفق به حساب میآید.
«غریب» فیلم مهمی برای سازندگان و نهاد سفارش دهنده آن است. میزان استقبال تماشاگران که در ایام عید و تعطیلات نوروز ترجیح میدهند به تماشای کمدیهای سرگرم کننده بنشینند میتواند راه را برای تولیدکنندگان غریب مشخص کند. اگر استقبال از این فیلم خوب باشد و تماشاگران به تماشای فیلم بروند سازمان اوج میتواند با خیال راحت و تحلیل مناسبتری به استقبال ساخت فیلم براساس زندگی سایر شهدای دفاع مقدس برود و زندگی سرداران مشهور جنگ تحمیلی مانند محمدابراهیم همت و محمد جهان آرا را هم به فیلم تبدیل کند.
در صورت عدم استقبال مردم هم نهاد تولیدکننده فیلم میتواند با ارزیابی چرایی این عدم استقبال و تحلیل مناسب از نقاط ضعف و قوت فیلم به نتایج خوبی برسد و این نقاط ضعف و قوت را برای ساخت در فیلمهای بعدی به کار ببندد. با توجه به فضای سیاسی و اجتماعی حاکم بر جامعه ایران غریب وضعیتی فراتر از یک فیلم سینمایی پیدا کرده و تبدیل به یک محصول استراتژیک در حوزه فرهنگ شده است. محصولی که استقبال یا عدم استقبال از آن میتواند نتایج متفاوتی به دنبال داشته باشد و مدیران فرهنگی را در تصمیم گیری برای امور فرهنگی کشور به طور عام و سینما به طور خاص یاری نماید.
تیزر فیلم سینمایی غریب
عکس فیلم غریب
فیلم سینمایی غریب عکس از فیلم سینمایی غریب پردیس پورعابدینی در فیلم غریب بابک حمدیان و مهران احمدی در فیلم غریب فرهاد قائمیان و بابک حمدیان در فیلم سینمایی غریب پوستر فیلم غریب عکس فیلم غریب فیلم سینمایی غریب شهید بروجردی
پرسش های متداول
بازیگران فیلم غریب چه کسانی هستند؟ |
بازیگران فیلم غریب عبارتند از: بابک حمیدیان در نقش محمد بروجردی، رحیم نوروزی، پردیس پورعابدینی، حسام محمودی، فرهاد قائمیان و.. |
نقش محمد بروجردی در فیلم غریب را کی بازی کرد؟ |
بابک حمدیان نقش محمد بروجردی در فیلم غریب را بازی کرد. |
موضوع فیلم غریب چیست؟ |
موضوع فیلم غریب درباره بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در کردستان و شیوه فرماندهی منحصر به فرد او در اتحاد مردم و رفع شرایط بحران پرداخته است. |
سخن آخر
فیلم سینمایی غریب با بازی بابک حمیدیان، رحیم نوروزی، پردیس پورعابدینی، حسام محمودی، فرهاد قائمیان، سامیه لک به کارگردانی محمدحسین لطیفی است که سیمرغ بهترین نقش اول زن جشنواره فیلم فجر به بازیگر این فیلم اختصاص یافت. جایزه ویژه هیئت داوران در بخش مقاومت بینالملل و بهترین فیلم از نگاه ملی نیز به غریب تعلق گرفت. ما در مطلبی به معرفی فیلم سینمایی فسیل؛ بیوگرافی بازیگران، خلاصه داستان و نقد فیلم و فیلم سینمایی آهنگ دو نفره با بازی فرزاد فرزین و احمد مهرانفر پرداختیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه کنید. اگر شما اطللاعات دقیق تری از فیلم سینمایی غریب در اختیار دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات مطرح کنید.
نظر شما