شناسهٔ خبر: 60152033 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نصرالله: نتانیاهو برای فرار از تنگنای داخلی حمله به غزه را آغاز کرد/جنبش‌های مقاومت علیرغم ترورها تضعیف نشده‌اند

صاحب‌خبر -

شفقنا-«سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان در هفتمین سالروز شهادت «مصطفی بدر الدین»، اظهار داشت: شهید بدر الدین دارای بصیریت و خرد راهبردی بود، هنگامی که درباره اوضاع لبنان سخن می‌گوییم، نباید آن را به دور از اوضاع منطقه بررسی کرد، غالبا لبنان از مسائل و تحولات و رخدادهای منطقه تاثیر می‌پذیرد، شهید بدر الدین دارای این درک گسترده و عمیق بود و توانست گزینه‌ها و اهداف درست را انتخاب کرده و این دستاوردها را تحقق بخشد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه المنار، نصرالله درباره تجاوزات دشمن صهیونیستی به نوار غزه گفت: این «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل است که با ترور فرماندهان سرایا السلام در غزه و نیز قتل زنان و کودکان جنگ کنونی را آغاز کرد، نتانیاهو از این تجاوز چندین انگیزه دارد که عبارت است از بازیابی و ترمیم بازدارندگی، فرار از تنگنای داخلی و حل بحران فروپاشی ائتلاف حاکم و بهبود وضعیت سیاسی و انتخاباتی

وی تاکید کرد: محاسبات نتانیاهو شکست خورده چرا که وی تصمیم داشت تنها با جنش جهاد اسلامی وارد درگیری شده و دیگر گروه‌های مقاومت را از این نبرد دور نگه دارد و میان این گروه‌ها فتنه ایجاد کند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: متاسفانه تداوم سکوت جامعه بین المللی و امریکا مانع از محکوم شدن رژیم صهیونیستی در قتل زنان و کودکان در غزه در شورای امنیت شد.

نصرالله با بیان اینکه جنبش جهاد اسلامی پس از ترور فرماندهان سرایا السلام با خردمندی و آرامش نبرد را مدیریت می‌کنند و با فرماندهی گردان‌های قسام برای موضع‌گیری واحد تماس گرفته‌اند، گفت: از نقاط قوت جنبش‌های مقاومت در فلسطین و منطقه این است که توان بالایی در ترمیم سریع ساختار فرماندهی خود دارند و علیرغم ترورها، جنبش‌های مقاومت در منطقه تضعیف نشده و توان و قدرت‌شان تحت تاثیر قرار نگرفته بلکه این خون‌های پاک موجب حرکت رو به جلو آنها شده است.

وی با تاکید بر اینکه ترمیم ساختار فرماندهی سرایا القدس و رسیدن موشک‌های مقاومت به جنوب تل آویو و بیت المقدس اشغالی موجب غافلگیری و دستپاچگی دشمن صهیونیستی شد، اظهار داشت: با وجود فشارها در میدان و سیاست اما مقاومت فلسطین ضعیف نشده و مقاومت در غزه توانسته هدف دشمن در ترمیم بازدارندگی را به شکست بکشاند.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه نبرد غزه مهم است و تاثیرات آنها همه منطقه را تحت الشعاع قرار می‌دهد، تاکید کرد: ما در تماس و ارتباط دائمی با فرماندهان مقاومت در غزه هستیم و در ارائه کمک به آنها در هر زمانی که ایجاب کند، تردید نخواهیم کرد، ما اوضاع و تحولات را زیر نظر داریم.

وی درباره تحولات منطقه گفت: سوریه در موضع خود باقی ماند و محور خود را تغییر نداد و بازگشت این کشور به اتحادیه عرب و دعوت از «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه به نشست سران این اتحادیه شاخص و نشانه مهمی است،  سوریه امروز با قدرت در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه حضور دارد و نامزدها برای ارائه تصور و رویکرد خود در قبال دمشق در رقابت هستند.

نصرالله با اشاره به اینکه وضعیت در سوریه رو به گشایش است و باید روابط بیروت و دمشق از سرگرفته شود، تاکید کرد: دولت پیشبرد امور لبنان می‌بایست روابط طبیعی و عادی با سوریه را از سربگیرد، این امر به سود منافع لبنان است.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه اگر تصمیم با ما بود، روابط با سوریه از مدت‌ها پیش از سرگرفته شده بود، اظهار داشت: پرونده آوارگان سوری در شبکه‌های اجتماعی و سخنرانی‌ها حل نمی شود بلکه این پرونده باید طی سفر هیات امنیتی لبنان به دمشق و هماهنگی‌ها با طرف سوری حل و فصل شود، در همین ارتباط، تغییر موضع برخی گروه‌های سیاسی در قبال آوارگان سوری نشانگر آن است که موضع پیشین آنها سیاسی بوده نه انسانی.

نصرالله با بیان اینکه شایعات و تبلیغات مربوط به ممانعت حزب الله از بازگشت به روستاهای مرزی سوریه دروغی بزرگ است، تاکید کرد: با هر حادثه‌ای که اتفاق می‌افتد، برخی حزب الله را به تجارت کپتاگون می‌کنند که این امر کذب و خیانت و بی اخلاقی است، موضع شرعی و جهادی ما در مخالفت با کمک‌گیری از قاچاقچیان مواد مخدر در رساندن سلاح مقاومت به فلسطین اشغالی است، اگر کمک حزب الله نبود، مقامات لبنانی قادر به رویارویی با تاجران مواد مخدر در لبنان نبودند.

وی درباره انتخابات ریاست جمهوری لبنان گفت: تحولات اخیر در لبنان مثبت است، سلیمان فرنجیه نامزد تصادفی برای ما نیست بلکه وی کاندیدایی طبیعی و جدی است و بیش از هر زمانی نزدیک است که بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زند، ما بر هیچکس، گزینه‌های خود را تحمیل نمی کنیم اما این حق ماست که نامزد خود را برای این انتخابات نامزد کنیم، بقیه گروه‌ها هم نامزد خود را معرفی کنند تا به پارلمان رفته و رئیس جمهوری را انتخاب کنیم.

این خبر را در المنار ببینید.

نظر شما