شناسهٔ خبر: 60151767 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نی‌نی‌بان | لینک خبر

آرات حسینی قربانی آرزوی پدرش شد؟ / نگاهی به زندگی مشهورترین کودک ایرانی

قرارداد آرات حسینی با سپاهان با انتشار اخباری درباره وضعیت نگران‌کننده جسمی و روحی این کودک مشهور ایرانی خاتمه یافت. پدر آرات حسینی در تازه‌ترین واکنش به این مساله گفته است که این جماعت لیاقت آرات من را نخواهند داشت و در اولین فرصت از ایران می‌رویم!

صاحب‌خبر -

آرات حسینی قربانی آرزوی پدرش شد؟ / نگاهی به ماجرای مشهورترین کودک ایرانیآرات حسینی ۱۰ ساله که از او به عنوان مشهورترین کودک ایرانی هم یاد می‌کنند، امروز در اینستاگرام بیش از ۶ میلیون فالوور دارد که دلیل مشهورشدنش به خاطر انتشار حرکات و تمرینات ورزشی از همان ماه‌های اول تولد است. آرات حسینی در ۳ سالگی در برنامه‌ «اعجوبه‌ها»  کشور چین شرکت کرد و با اجرای حرکات نمایشی لقب کودک شگفت‌انگیز را گرفت.

قرار داد آرات حسینی و سپاهان

او چندسال پیش، همراه پدرش به انگلستان مهاجرت کرد و در باشگاه لیورپول مشغول به تمرین شد، اگرچه پدر آرات گفته بود در لیورپول هستیم ‌و قصد هم نداریم به ایران بازگردیم اما مدتی بعد اعلام کرد که به خاطر موانعی که باشگاه‌ها برای عقد قرارداد حرفه‌ای با بازیکنان در سن پایین دارند فعلاً لیورپول نمی‌تواند رسماً آرات را جذب کند.

بنابراین آرات حسینی و پدرش به ایران بازگشتند. پدرش گفته بود برگشتیم تا آرات خواندن و نوشتن به زبان فارسی را یاد بگیرد و  احتمالا دوباره به کشور دیگری که شاید اسپانیا باشد، مهاجرت کنیم تا فوتبالش را در این کشور ادامه دهد. اما اسفندماه ۱۴۰۱ اما خبر پیوستن آرات به باشگاه سپاهان اصفهان منتشر شد. سپاهان از جذب آرات خبر داد و نوشت:‌ آرات حسینی کار خود را با یک مربی اختصاصی آغاز خواهد کرد و سپس به تیم‌های پایه فوتبال آکادمی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اضافه خواهد شد. قرارداد آرات با سپاهان فقط حدود دو ماه دوام داشت و تمرینات آرات در سپاهان با انتشار خبر شوکه‌کننده‌ای به پایان رسید.

ادعای جنجالی سپاهان درباره آرات حسینی

مربی آکادمی سپاهان در یک مصاحبه پدر آرات را به استفاده ابزاری از آرات متهم کرد و حتی خبر از بروز علائمی جسمانی همانند حملات قلبی در این کودک مشهور ایرانی داد.

در بخشی از مصاحبه او آمده است: با فشارهایی که به آرات آمده صفحات رشد او بسته شده است. آرات بچگی و بازی‌گوشی نکرده و از نظر ذهنی با همه بچه‌ها کاملا متفاوت است. من دلم برای این بچه می‌سوزد. تمام تلاشم را کردم که هر کاری می‌توانم برای این بچه انجام دهم ولی مسائل پدرش اجازه نداد این همکاری شکل بگیرد. فشار تمرینی بالا باعث شده صفحات رشد بچه بسته شود. این بچه نیاز دارد تمریناتش تغییر کند تا بتواند رشد کند. من اگر با بچه خودم رفتار و فشار جدی خارج از عرف بچگانه خودش داشته باشم و مثل یک آدم بزرگ به او نگاه کنم، ممکن است بچه دچار مشکلاتی شود. این بچه وقتی سر تمرین می‌آمد، می‌دیدیم که دست روی سینه‌اش می‌گذارد، به نظر می‌رسید خسته است و تحت فشار تمرینی سنگین قرار داشت.

آرات حسینی قربانی آرزوی پدرش شد؟ / نگاهی به ماجرای مشهورترین کودک ایرانی

وضعیت شوکه‌کننده تمرینات بدنسازی آرات حسینی

چند بار ما دیدیم که بدون هماهنگی با مربی و ما صبح این بچه را به ورزشگاه می‌آوردند و هوازی با او کار می‌کردند، بدون این‌که به مربی بدنساز گفته باشند و با باشگاه هماهنگ کرده باشند. این رفتارها را با این بچه داشتند و خطرناک بود و ممکن بود اتفاقی برای این بچه بیفتد. وقتی در قالب قرار نمی‌گرفتند. احتمال این‌که این مسئولیت (به خطر افتادن سلامتی آرات) به گردن باشگاه بیفتد وجود داشت.

آرات استعداد فوتبالی خاصی ندارد!

 آرات تقصیری ندارد. این بچه پاک و معصوم و سالم جز ورزش چیزی نمی‌خواهد. ولی استفاده ابزاری از او می‌شود. من برای آرات آرزوی موفقیت دارم.  نمی‌توانیم به عنوان بازیکن فوتبالیست به او نگاه کنیم چون هنوز به سنی نرسیده که تشخیص پوزیشن برایش انجام شود. ولی با بررسی‌ای که روی آن انجام شد استعداد فوتبالی خاصی ندارد و استعداد او در حوزه حرکات نمایشی ورزشی است.

آرات حسینی قربانی آرزوی پدرش شد؟ / نگاهی به ماجرای مشهورترین کودک ایرانی

واکنش پدر آرات حسینی به باشگاه سپاهان؛ از ایران می‌رویم

پدر آرات حسینی در واکنش به انتقاد‌ها در فضای مجازی نوشت: ایران بامردمانی نفرین شده که تا یک حرفی برامون ساخته می‌شه عقده‌هاشون رو می‌نویسند! این جماعت لیاقت آرات من را نخواهند داشت تو اولین فرصت دیگر خواهیم رفت.

آرات حسینی قربانی آرزوی پدرش شد؟ / نگاهی به ماجرای مشهورترین کودک ایرانی

نظر دروازه‌بان پرسپولیس درباره آرات حسینی

وحید قلیچ، دروازه‌بان پیشین پرسپولیس به‌تازگی در واکنش به اخبار استفاده ابزاری از آرات حسینی گفته است: آرات یک استعداد است اما نباید کودکی او خراب شود و بهتر است اگر قرار است به فوتبال ادامه دهد با یک تیم قرارداد ببندد و به کارش ادامه دهد و با این شاخه و آن شاخه کردن اتفاقی رخ نخواهد داد. از پدر آرات می خواهم بیخیال این بچه شود و بگذارد او کودکی کند و به فوتبالش ادامه دهد.

آرات حسینی قربانی آرزوی پدرش شد؟ / نگاهی به ماجرای مشهورترین کودک ایرانی

سرنوشت آرات حسینی چه می‌شود؟

بررسی نظرات کاربران فضای مجازی نشان می‌دهد، در این مقطع انتشار اخبار قربانی شدن آرات فایده‌ای ندارد، بلکه با توجه به حضور آرات حسینی در ایران نوبت آن است که انجمن‌های حمایت از حقوق کودکان کشور دست به کار شوند و ادعای سپاهان را مورد راستی‌ آزمایی قرار دهد تا بالاخره شایعات بهره کشی از این کودک مشهور ایرانی تایید شود و برای جلوگیری از آن اقدام شود یا در صورت رد شدن وخیم بودن وضعیت جسمی و روحی او این شایعات نیز خاتمه یابد.

درواقع برجسته‌شدن واکنش پدر آرات و مسئولان به ادعاهای یکدیگر نمی‌تواند حقیقت را روشن کند و تنها ورود انجمن‌های حمایت از حقوق کودکان به ماجرا می‌تواند ابعاد واقعی را نمایان کند.

نظر شما