شناسهٔ خبر: 60150249 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

لاوروف: غرب از هنجارهای عدالت بین الملل سوءاستفاده می‌کند

وزیر خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت، کشورهای غربی آشکارا از هنجارهای عدالت بین المللی در رابطه با روسیه سوء استفاده می‌کنند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در یک سخنرانی ویدئویی برای نشست حقوق بین الملل سن پترزبورگ و با اشاره به پرونده ای که کی‌یف در دیوان کیفری بین الملل علیه روسیه مطرح کرده، گفت: دیوان کیفری بین الملل در برابر فشار غرب مقاومت نکرده و تاکنون دستور اقدامات موقت داده است. به موازات آن، بیش از ۳۰ کشور، عمدتا از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو در تلاش هستند تا در کنار اوکراین به این روند بپیوندند. ما چنین اقداماتی را سوء استفاده آشکار از رویه‌های دادگاه، تلاش برای فشار آشکار و باج خواهی می‌دانیم.

اوکراین در ۲۶ فوریه ۲۰۲۲، دو روز پس از آغاز حمله روسیه، درخواستی مبنی بر آغاز رسیدگی به این امر، به دادگاه سازمان ملل متحد مستقر در لاهه ارائه کرده بود. کی‌یف با استناد به کنوانسیون ۱۹۴۸ در مورد جلوگیری و مجازات جنایت نسل کشی، ادعاهای روسیه مبنی بر ارتکاب نسل کشی در منطقه را رد و زمینه‌های قانونی را برای مداخله در حمایت از لوهانسک و دونتسک فراهم می‌کند.

مسکو نیز اتهامات اوکراین را در ارتکاب جرایم جنگی در اراضی اوکراین رد و به این نکته اشاره می‌کند که روسیه در دیوان کیفری بین الملل عضو نیست.

برچسب‌ها:

نظر شما