شناسهٔ خبر: 60138060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون قضایی قوه قضائیه:

بنیه علمی قضات تقویت شود/تسریع در دادرسی و صدور احکام

ساری- معاون قضایی قوه قضائیه تقویت بنیه علمی قضات و صدور آرای متقن و مستدل را از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری از قوه قضائیه بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدصادق رحیمی ظهر پنجشنبه در جلسه مشترک با رئیس کل دادگستری مازندران اظهار داشت: قضاوت در حقیقت شغل نیست، بلکه مسئولیتی از جانب خداوند است و نباید به قضاوت به عنوان منبع درآمد برای تأمین معیشت نگریست.

این مقام قضائی عالی تصریح کرد: قضات باید با احساس مسئولیت در مسیر شرع و قانون تلاش کنند تا حق مظلومین را احیا و قلب مظلوم را شاد کنند و این در حقیقت مصداق بارز عبادت است.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: قضات عادل نزد خداوند متعال از جایگاه والایی برخوردار هستند و یقیناً از اجر و پاداش بسیاری نیز برخوردار خواهند شد.

حجت الاسلام رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این مطلب که یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در هفته قوه قضائیه تقویت بنیه علمی قضات و صدور آرای متقن و مستدل بوده است، تصریح کرد: امروز همکارانی داریم که از لحاظ رتبه علمی و تحصیلات دانشگاهی در سطح بسیار بالایی هستند که می‌طلبد قضات محترم در حوزه فعالیت‌های قضائی و صدور احکام نیز اهتمام و دقت ویژه ای داشته باشند؛ رأی قاضی باید مستدل، مستند، متقن و صحیح باشد.

این مقام عالی قضائی در ادامه اظهار کرد: احکام ورشکستگی باید از لحاظ صحت و سقم از سوی مسئولان ذیربط، مورد بررسی و ارزیابی قرارگیرد و اگر صدور احکام حوزه ورشکستگی صحیح انجام شود بسیاری از مشکلات اقتصادی نیز مرتفع خواهد شد که در این راستا و برای حل مشکلات این حوزه، با دستور ریاست معزز قوه قضائیه، شورای راهبردی ورشکستگی نیز در مرکز تشکیل شده است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تسریع در دادرسی‌ها و صدور احکام تصریح کرد: فاصله بین وقوع جنایت و صدور و اجرای حکم باید تسریع شود.

حجت الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: هدف دستگاه قضائی به هیچ وجه آزادی سارقین و افرادی که آرامش روانی مردم را در جامعه بر هم می‌زنند نیست، بلکه افرادی نیز هستند که در زندان اصلاح شده و توبه کرده‌اند که باید موجبات آزادی این افراد در چارچوب قانون فراهم شود.

این مقام عالی قضائی افزود: در این راستا طی بازدید از زندان‌ها، باید مددجویانی که شرایط اولیه بهره مندی از عفو را دارند شناسایی شده و پرونده آنها جهت تصمیم گیری در کمیسیون عفو مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما