شناسهٔ خبر: 60133296 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

موشک‌باران اراضی اشغالی همچنان ادامه دارد

رسانه‌های صهیونیستی: 500 موشک و راکت به سوی اسرائیل شلیک شد/زخمی شدن 16 اسرائیلی/ جهاد اسلامی: سیاست ترور با بمباران ساختمان‌های مسکونی، دشمن را پیروز نخواهد کرد

رسانه‌های صهیونیستی، امروز اعلام کردند که در جریان پاسخ موشکی مقاومت به تجاوز جدید به نوار غزه، نزدیک به 500 موشک و راکت به سوی اراضی اشغالی شلیک شد.

صاحب‌خبر -

رسانه‌های صهیونیستی، امروز اعلام کردند که در جریان پاسخ موشکی مقاومت به تجاوز جدید به نوار غزه، نزدیک به 500 موشک و راکت به سوی اراضی اشغالی شلیک شد.

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) رسانه‌های رژیم صهیونیستی، امروز (پنجشنبه، ۱۱ می)، اعلام کردند که در جریان پاسخ مقاومت فلسطین به دومین روز تجاوز این رژیم به نوار غزه، روز گذشته (چهارشنبه، ۱۰ می)، نزدیک به ۵۰۰ موشک [و راکت] به سوی «اسرائیل» شلیک شد.

 

یک تحلیلگر نظامی در روزنامه «اسرائیل هیوم» تصریح کرد: عملیات در غزه بهای سنگینی را به جنبش جهاد اسلامی وارد کرد، اما هیچ معادله‌‌ای را نشکست و موجب تغییر اساسی در چیزی نشد.

 

وی افزود: به دولت توصیه می‌شود این واقعیت را برای ساکنان شهرک‌های اطراف نوار غزه توضیح دهد، قبل از این‌که آن‌ها پس از چند هفته یا چند روز با زنگ‌های هشداری که آسایش آن‌ها را می‌گیرد، از خواب بیدار شوند.

 

در همین حال منابع اسرائیلی از زخمی شدن 16 صهیونیست در پی شلیک راکت توسط گروه های فلسطینی از نوار غزه به سمت عسقلان خبر دادند.

 

این درحالی است که رسانه‌های محلی بامداد پنجشنبه از وقوع چندین انفجار در شمال نوار غزه و حمله به مرکز این منطقه خبر دادند.

 

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد که جنگنده‌های این رژیم در حال حمله به اهدافی در غرب و جنوب نوار غزه هستند.

 

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» نوشت که پایگاه‌های مقاومت در شهرهای خان‌یونس، رفح، بیت لاهیا و غزه هدف حملات ددمنشانه رژیم کودک‌کُش صهیونیستی قرار گرفتند.

 

منابع خبری هم از نوار غزه خبر دادند که «جنگنده‌های اشغالگران، پایگاه الفجر متعلق به مقاومت فلسطین در غرب شهر خان‌یونس را هدف قرار دادند».

 

خبرنگار شبکه «الجزیره» نیز می‌گوید که یک آپارتمان مسکونی در منطقه حمد واقع در خان‌یونس هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

 

دقایقی بعد منابع اطلاعاتی نزدیک به تل‌آویو گفتند که رژیم صهیونیستی با استفاده از یک موشک هدایت‌شونده سُرِشی ساخت آمریکا به آپارتمان مذکور حمله کرده است و احتمال ترور هدفمند سران مقاومت فلسطین وجود دارد.

 

این منابع مدعی هستند که فرمانده یگان موشکی خان‌یونس از جنبش جهاد اسلامی در این حمله به شهادت رسیده است؛ یگانی که به گفته آنها در عملیات‌های راکتی اخیر علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین بیشتر از بخش‌های دیگر فعال بود.

 

سخنگوی ارتش صهیونیستی نیز اعلام کرد که در جریان عملیات «سپر و پیکان»، مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی در نوار غزه هدف حملات قرار گرفتند.

 

دقایقی بعد از حمله موشکی به خان‌یونس، رسانه‌های عربی و عبری از دو حمله دیگر رژیم صهیونیستی به این منطقه خبر دادند.

 

خبرنگار الجزیره گزارش داد که خانه‌ای در منطقه «بنی سهیلا» واقع در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

 

دقایقی بعد رسانه‌های فلسطینی تایید کردند «علی حسن غالی» از اعضای شورای نظامی «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی و برادر او «محمود غالی» و یک نفر دیگر در حمله به خان‌یونس به شهادت رسیدند.

 

نماینده جنبش «جهاد اسلامی» در مصاحبه با الجزیره گفت: «سیاست ترور با بمباران ساختمان های مسکونی، دشمن را پیروز نخواهد کرد و حملات پیش رو ناتوانی رژیم صهیونیستی را آشکار خواهد ساخت

 

وی افزود: شهادت فرمانده یگان موشکی گردان های قدس موشک های ما را متوقف نمی کند و ما می توانند دایره آتش را گسترش دهیم.

 

همزمان با تداوم حملات جنایتکارانه رژیم موقت صهیونیستی در بامداد پنجشنبه و ترور فرمانده ارشد جهاد اسلامی در خان‌یونس، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از آغاز حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه از بامداد سه‌شنبه، ۲۵ نفر به شهادت رسیده و ۷۶ نفر مجروح شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم گزارش می‌شود.

 

در حال حاضر موشک‌باران اراضی اشغالی همچنان ادامه دارد.

نظر شما