شناسهٔ خبر: 60132872 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

مرتضوی: وعده ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی محقق شد‌

وزیر تعاون گفت: وعده رئیس جمهوری و ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی محقق شده که شیوه‌های مختلف جهت امکان صحت‌سنجی تحقق این وعده وجود دارد.

صاحب‌خبر -

سیدصولت مرتضوی پیش از ظهر امروز در بدو ورود به اراک در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف حضور در استان مرکزی اظهار داشت: امروز به منظور بررسی روند تحقق و پیگیری و نظارت میدانی بر طرح های مصوب سفر نخست رئیس جمهور در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی حاضر شدیم.

وی افزود: دولت سیزدهم دولتی است که در وعده‌های خود صادق بوده و در حوزه اشتغال راهبری و نخ تسبیح مسئله، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و خوشبختانه وعده رئیس جمهوری و ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی محقق شده که شیوه‌های مختلف جهت امکان صحت‌سنجی تحقق این وعده وجود دارد.

مرتضوی بیان کرد: گزاره‌های مختلفی که از مراکز سنجش و مراکز آمارگیری از جمله موسسه پژوهشی صندوق سازمان تامین اجتماعی ارائه شده است، نشان می‌دهد که در طول عمر دولت سیزدهم تاکنون بالغ بر یک میلیون و 700 هزار بیمه شده جدید به مجموع بیمه‌شدگان سازمان اضافه شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: با توجه به تعداد قابل توجه بازنشستگان در طول دو سال اخیر، اقدامات سازمان تامین اجتماعی اجازه نداده است که ضریب پشتیبانی سیر نزولی داشته باشد و خوشبختانه ضریب پشتیبانی صندوق تقریبا مثبت است.

وی درباره وضعیت بنگاه‌های اقتصادی نیمه‌فعال و راکد، گفت: حسب تکلیف و دستور رئیس جمهوری، اصل بر شکوفایی، راه‌اندازی و رونق تولید است و دستور‌العمل‌هایی نیز صادر شده است که اگر واحدی بدهکاری دارد، نیازمند سرمایه در گردش است، مشکلات تامین اجتماعی دارد و یا ...، باید اقدامات لازم لحاظ شود و خوشبختانه تعداد قابل توجهی واحد تولیدی فعال در کشور، فعال‌تر شده اند، واحدهای راکد مجدد راه اندازی شده و طرح های فراوانی نیز در آستانه اجراست.

تسنیم

نظر شما