شناسهٔ خبر: 60120165 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

همگام با تحولات فلسطین؛

حملات جدید رژیم صهیونیستی به جنوب غزه/ مقاومت، آماده پاسخ به اشغالگران است

منابع خبری فلسطین از حملات توپخانه‌ای جدید رژیم صهیونیستی به مواضعی در جنوب نوار غزه خبر دادند که در اثر آن یک فلسطینی به شهادت رسید.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، در پی حملات توپخانه‌ای جدید رژیم صهیونیستی علیه خان‌یونس و رفح، مواضع جنبش جهاد اسلامی هدف قرار گرفته شد.
 
برخی منابع نیز از شهادت یک فلسطینی و مجروح شدن شماری دیگر در حمله به حومه خان یونس خبر داده‌اند.
  
ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که یک تیم وابسته به جهاد اسلامی را هدف قرار داده که مهیای انجام حمله موشکی به اراضی اشغالی از نوار غزه می‌شد.
 
«آویخای آدرایی»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، در سخنانی با بیان اینکه اسرائیل برای هر سناریویی در همه جبهه‌ها آماده است، گفت: عملیات «السهم و الدرع» (تیر و سپر) پس از یک آماده سازی طولانی مدت انجام شد.
 
وی همچنین افزود: «ارتش اسرائیل تحولات میدانی را دنبال می‌کند و برای همه احتمالات آماده است. عملیات کنونی طبق برنامه‌ریزی و داده‌های مهم اطلاعاتی در جریان است.»
 
مناطق مختلف نوار غزه از بامداد سه‌شنبه شاهد حملات رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

بازداشت 13 فلسطینی از جمله 6 کودک از سوی رژیم صهیونیستی
به گفته منابع فلسطینی، نیروهای رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه 28 فلسطینی از جمله شش کودک را از چندین منطقه در کرانه باختری اشغالی بازداشت کردند. در نابلس نیز 5 فلسطینی بازداشت شدند.
 


 
مقاومت، آماده پاسخ به اشغالگران
«محمد الهندی»، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی، در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» تاکید کرد که پاسخ مقاومت به تجاوزات رژیم اشغالگر در غزه در راه است. «زاهر جبارین»، معاون جنبش حماس در کرانه باختری نیز خاطرنشان کرد که مقاومت برای پاسخ به اشغالگران متحد خواهد شد.
 
محمد الهندی، رهبر جنبش جهاد اسلامی شب گذشته (سه‌شنبه، ۹می) تایید کرد که «مقاومت در حال ارزیابی شرایط میدانی است تا تصمیم خود را برای پاسخگویی به تجاوزات اشغالگران به غزه در شکل و زمان این پاسخ اتخاذ کند.»
 
الهندی در گفت‌وگو با المیادین توضیح داد که «پاسخ به این تجاوز در راه است؛ اکنون تماس‌ها اهمیتی نداشته و این به رهبران اتاق عملیات بستگی دارد.»
 
وی در این زمینه خاطرنشان کرد: «قرار بود هیئتی از دفتر سیاسی جنبش جهاد روز پس از شهادت شیخ خضر عدنان به قاهره برود تا درباره آتش‌بس گفت‌وگو کند. حالا این ترورها بر عملکرد سرایاالقدس و جناح‌های مقاومت فلسطین تاثیری نخواهد گذاشت و به «جنگ علنی با اشغالگران» منجر خواهد شد.»
 
الهندی تصریح کرد: «اسرائیل می‌داند که در مبارزه با رهبران فلسطینی در نبرد نظامی شکست خواهد خورد؛ بنابراین آن‌ها را در خانه و همراه با خانواده‌هایشان به قتل رساند.»
 
جبارین: مقاومت برای پاسخ به اشغال متحد خواهد شد
«زاهر جبارین»، معاون رهبر حماس در کرانه باختری نیز در گفت‌وگو با شبکه المیادین، شب گذشته گفت: «خون مردم فلسطین، دِینی بر گردن جناح‌های مقاومت در همه گروه‌ها و جنبش‌ها است.»
 
جبارین ضمن تاکید بر این موضوع که «مقاومت گام‌هایش را برای نبردی سرنوشت‌ساز با اشغالگران اسرائیلی ترسیم می‌کند»، خاطرنشان کرد: «مقاومت برای مقابله با اشغالگران متحد می‌شود و دشمن در ایجاد تفرقه بین مردم فلسطین موفقیتی نخواهد داشت.»

 

جبارین از جانب مردم فلسطین و از طریق شبکه المیادین گفت: «ما بر عهدمان هستیم و نمی‌گذاریم این جنایات بدون پاسخ و مجازات بماند.» وی همچنین اشغالگران را مورد خطاب قرار داده و گفت: «همه جناح‌های مقاومت آماده می‌شوند که شانه به شانه هم و در یک اتاق عملیات یکپارچه، برای پاسخ به شما بیایند.»
 
بامداد روز سه‌شنبه، ۹می منابع خبری فلسطینی با گزارش حداقل ۴۰حمله هوایی به سراسر نوار غزه، خبر دادند که مواضع جنبش جهاد اسلامی در شهرهای رفح، غزه و خان‌یونس بار دیگر هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌ است. ساعاتی بعد، به شهادت رسیدن چند فرمانده سرایا القدس، شاخصه نظامی حماس و برخی اعضای خانواده‌های آن‌ها تایید شد.
 

نظر شما