شناسهٔ خبر: 60073770 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کاربران انگلیسی در فضای مجازی هشتگ او شاه من نیست را داغ کردند

صاحب‌خبر -
کاربران انگلیسی در فضای مجازی هشتگ او شاه من نیست را داغ کردند
خبرگزاری آریا - کاربران فضای مجازی با هشتگ‌های " او شاه من نیست و خلع سلطنت " از دلایل خود برای چرایی نپذیرفتن سلطنت موروثی نوشتند. برخی از کاربران نوشته اند ند با وجود نود هزار گرسنه در انگلیس چرا باید 250 میلیون پوند هزینه برگزاری مراسم سلطنتی شود؟!
به گزارش خبرگزاری آریا، مراسم تاجگذاری چارلز سوم، پادشاه انگلیس، با راه پیمایی مخالفان ضد سلطنتی همراه شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، شماری از تظاهرکنندگان که شعار ضد سلطنتی سر می‌دادند، بازداشت شدند. براساس آخرین نظرسنجی که موسسه ایپسوس یک هفته پیش از تاجگذاری انجام شد، محبوبیت چارلز حدود 49 درصد است؛ این در حالی است که برخی دیگر از نظرسنجی‌ها عددی بسیار پایین‌تر از این را نشان می‌دهد. از طرف دیگر به کلی روند محبوبیت خاندان سلطنتی در این کشور رو به کاهش است. 36 درصد از شهروندان بریتانیایی گفته اند نسبت به 10 سال قبل، نگاه منفی تری علیه خاندان سلطنتی دارند.
طبق یک نظرسنجی بیش از نیمی از مردم انگلیس علاقه‌ای به تاج گذاری چارلز ندارند این در حالی است که در گوشه‌ای از لندن، این بزم 250 میلیون پوندی را از مالیاتشان پرداخت کرده اند. همزمان با این اتفاق در فضای مجازی هم، کاربران انگلیسی هشتگ" او شاه من نیست" را داغ کردند. فاطمه شریفی خبرنگار خبرگزاری آریا گزارش می‌دهد: 

نظر شما