شناسهٔ خبر: 60070248 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

قیمت دلار امروز 18 اردیبهشت 1402 / ریزش بورس بازار اسکناس آمریکایی را داغ می‌کند؟

امروز سیگنال‌های بازار طلا، به قیمت دلار خط داد. دلار به کانال قیمتی پایین‌تر ورود کرد. آیا این روند کاهشی ادامه دارد؟

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز روز گذشته قیمت دلار با روند نزولی روبرو شد و این روند اسکناس آمریکایی را در کانال ۵۲ هزار تومانی قرار داده بود. با این حال اما مسیر سرخ بازار سهام در روز جاری سبب شد تحرکات تازه‌ای در بازار ارز شکل بگیرد و قیمت دلار را در سطح 53 هزار و 100 تومان قرار داد.

 

دلار 18 اردیبهشت 1402

امروز قیمت دلار تحت تاثیر روند ریزشی بازار سهام قرار گرفت و همزمان با افزایش شیب نزولی بازار سهام، شیب صعودی را تجربه کرد. طی معاملات روز جاری در بورس تهران، بیش از سه هزار و 500 میلیارد تومان تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی رخ داد که به معنای بیرون آمدن سرمایه حقیقی‌ها از سهام است.

گفتنی است روز گذشته هم بیش از چهار هزار میلیارد تومان پول حقیقی از سهام خارج شده بود. اکنون این سوال مطرح است که آیا این میزان پول قرار است به کلی از بازار سرمایه کوچ کند؟ در این صورت مقصد بعدی این پول کدام بازار خواهد بود؟

معامله‌گران بازار ارز، پاسخ این سوال را با تحرکات جدید قیمتی داده و این گمانه را تقویت کرده‌اند که دلار به زودی مجددا پذیرای پول فراری‌های بازار سرمایه خواهد بود. این دیدگاه البته در بازار طلا و سکه هم امروز حاکم بود.

قیمت نرخ‌های مختلف

امروز هم قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا تغییری نداشت. از روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت تا امروز قیمت دلار در مرکز مبادله دلار و طلا تغییری نداشته است. این اسکناس با رقم ۴۲ هزار و ۳۰۶ تومان و دلار حواله نیز با قیمت ۳۸ هزار و ۴۶۰ تومان در سایت بازار متشکل درج شده است.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

امروز اسکناس یورو در بازار آزاد به قیمت ۵۸ هزار و 600 تومان رسید. در سایت بازار متشکل نیز قیمت اسکناس یورو در کانال ۴۷ هزار تومانی نوسان داشت و به 47 هزار و 429 تومان رسید. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۳ هزار و 117 تومان عرضه شد.

امروز قیمت درهم در بازار آزاد رشد داشت و با قیمت ۱۴ هزار و 750 تومان معامله شد. در همین حال امروز مانند روزهای گذشته، قیمت درهم در سایت بازار متشکل ارزی تغییری نداشت. حواله درهم نیز مانند روز گذشته با قیمت ۱۰ هزار و ۴۷۲ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز بدون تغییر و با رقم ۱۱ هزار و ۵۱۹ تومان عرضه شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظر شما